مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان:

شهیدان دارا و رئیسی از افتخارآفرینان خلیج فارس / خلیج فارس از دیرباز مورد توجه بیگانگان است
کد خبر: ۸۶۶۲۶۵۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار کرد: شهیدان دارا و رئیسی از افتخارآفرینان خلیج فارس در هرمزگان هستند و راهیان نور خلیج فارس نیزبا هدف معرفی رشادتهای همین بزرگواران تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان به نقل از هرمز پرس سردار حمید سرخیلی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی از افتخارآفرینان خلیج فارس در هرمزگان هستند لذا راهیان نور خلیج فارس با هدف معرفی رشادتهای همین بزرگواران تشکیل شده است.

وی افزود: استان هرمزگان از جمله استانهایی است که با توجه به هم جواری با خلیج فارس و قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک تنگه هرمز و همچنین دارا بودن ذخایر نفت و گاز از دیر باز مورد علاقه بیگانگان بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، با بیان اینکه در هرمزگان شاهد حضور انگلیسی ها و پرتغالی ها در گذشته و عراق و امریکا در عصر حاضر بوده و هستیم، اظهار کرد: حراست از کیان جمهوری اسلامی و خلیج فارس یکی از وظایف مردم خون گرم هرمزگان به عنوان مدافعان خلیج فارس است که تاکنون تلاش خود را بری این مهم انجام داده اند.

سرخیلی تصریح کرد: از دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس نیز صدام با کمک متحدانش و امریکا با هدف کشاندن جنگ به خلیج فارس آمدند که با حضور هوشیارانه مردم جنوب کشور و بخصوص هرمزگان و بوشهر به اهداف خود نرسید.

وی افزود: خلیج فارس جایی است که ما برای دفاع از کشور خود با امریکا درگیری مستقیم داشته ایم و عملیات مقابله به مثل انجام داده ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، خاطرنشان کرد: در یکی از همین درگیری ها ما نیز در ۲۹ فروردین ۶۷پس از حمله آمریکایی ها به سکوهای نفتی ما در جزیره سیری پاسداران خلیج فارس دست به عمیلات مقابله به مثل زدند که در این عملیات ۲نفر از دلیرمردان بندرعباس پس از ساقط کردند بالگرد امریکایی به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات