معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت امسال «غلبه بر دیابت» است یادآور شد: حدود 5میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند که عدم ترشح هورمون انسولین موجب ابتلا به دیابت خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۵۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، نقی‌پور در همایش استانی «سفیران سلامت دانش‌آموزی» که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش را اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت و پیام‌رسانان بهداشتی می‌توانند نقش محوری در ارتقای سلامت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت در ارتقای سلامت در خانواده‌ها نیز نقش محوری دارند تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم، فعال و سلامت داشته باشیم، باید از مدارس آغاز کنیم.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در راستای اهداف خود، توجه خاصی به این طرح و همکاری سایر نهادها دارد افزود: آموزش و پرورش در حوزه سلامت و تندرستی در سال 94-95 مقام برتر را کسب نمود.

نقی‌پور با بیان اینکه 10هزار نفر از دانش‌آموزان گیلانی سفیران سلامت هستند گفت: این دانش آموزان در 450 مدرسه در مقطع متوسط ساماندهی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت امسال «غلبه بر دیابت» است یادآور شد: حدود 5میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند که عدم ترشح هورمون انسولین موجب ابتلا به دیابت خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پراداری، پرخوری، کاهش وزن ناگهانی و ... را از دلایل ابتلا به دیابت دانست و خاطرنشان کرد: سیگار، تغذیه نامناسب، کم تحرکی و... در ابتلا به بیماری دیابت نقش زیادی دارد.

ارسال نظرات