عدم رشد و توسعه کارگاه های تولید محصولات فرآوری پسته در شهرستان انار در حالی است که در برخی از شهرستان های صنعتی کشور از نامرغوب ترین انواع پسته ، بهترین محصولات فرآوری شده تولید میشود. ...
کد خبر: ۸۶۶۲۶۶۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،   شهرستان انار همواره یکی از قطب های تولید پشته مرغوب در کشور بوده است اما در سال های اخیر به دلیلی مشکل کم آبی که گریبان گیر استان کرمان و به تبع آن شهرستان انار بوده آینده کشاورزی پسته را با بحران جدی رو به رو کرده است و به همین دلیل کشاورزان برای استفاده از اراضی موجود ناگزیر به روش های آبیاری نوین برای صرفه جویی در مصرف آب روی آورده اند.
اما نکته قابل توجه اینست که تاکنون در شهر انار علیرغم ظرفیت بالایی که در تولید پسته مرغوب وجود دارد صنایع فرآوری پسته هیچگاه دیده نشده و یا اگر فعالیتی در این زمینه بوده  دوامی نیاورده اند و کارگاه های تولیدی خیلی زود به تعطیلی کشیده شده اند.
اخیرا در جلسه ای که در  چارچوب کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان انار برگزار شد تولید محصولات فرآوری شده پسته مانند (کره و شکلات پسته ) بعنوان یکی از سه قطب اصلی اقتصاد مقاومتی در شهرستان انار معرفی شد که این امر همراه با اعطای تسهیلات بسیار خوب و به صرفه ای برای متقاضیان و کارآفرینان  می باشد.
تولید محصولات فرآوری شده  پسته با توجه به فناوری امروزه که حتی از پوست پسته مربا و سایر محصولات خوراکی تولید میشود بدون شک یکی از فرصت های مناسب سرمایه گذاری است که تاکنون در شهرستان انار بدان توجهی نشده است و می طلبد که کارآفرینان حوزه کشاورزی از این پس به تولید این محصولات روی بیاورند.
عدم رشد و توسعه کارگاه های تولید محصولات فناوری پسته در شهرستان انار در حالی است که در برخی از شهرستان های صنعتی کشور از نامرغوب ترین انواع پسته ، بهترین محصولات فرآوری شده تولید میشود که این امر صرفه اقتصادی بسیار بالایی را برای سرمایه گذار به همراه خواهد داشت.
بنابراین می طلبد که کارآفرینان شهرستان انار در سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ” با بهره گیری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی شهرستان ،اقدام به راه اندازی کارگاه های زودبازده در چارچوب قطب های صنایع تبدیلی شهر انار نمایند که مطمئنا توسعه این بخش شهرستان انار را از بحران حتمی تک محصولی در آینده رهایی خواهد بخشید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات