معاون طرح و برنامه سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: برگزاری کنگره‌ها برکات زیادی دارد و تجلی وفاق و همدلی همه جانبه مسئولین برای بزرگداشت شهدا یکی از آن موارد است.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۸۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

محمد حسن برفامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه همایش مسئولین مراکز حفظ آثار کشور در سال دو بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: نخستین همایش در نیم سال اول به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های سال جدید و چگونگی اجرا شدن این برنامه‌ها شکل می‌گیرد و در دومین همایش که در نیم سال دوم برگزار می‌شود به ارزیابی و جمع بندی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های اجرا شده می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه همایش آتی طی دو روز در گیلان برگزار خواهد شد افزود: در این همایش‌ها تمامی مسئولین حفظ آثار کشور حضور خواهند داشت و ارزیابی عملکرد کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی یکی از محورهای اصلی مورد بررسی خواهد بود.

معاون طرح و برنامه سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد:همایش پیشین آبان ماه ۹۴ در مشهد مقدس برگزار شد و در همایش پیش‌رو یک روز را به هم‌اندیشی و بررسی برنامه‌ها و ارزیابی عملکرد و روز بعد را به شرکت در اجلاسیه شهدای گیلان اختصاص داده و امیدوار هستیم با شرکت در اجلاسیه کنگره شهدای گیلان، استان‌هایی که در صدد برگزاری کنگره‌های ملی هستند به عنوان یک کارگاه آموزشی از این فرصت استفاده کنند و از نزدیک با روند کارها و برگزاری اجلاسیه‌ها آشنا شوند.

دبیر همایش مسئولین مراکز حفظ آثار کشور، تسریع در برگزاری کنگره‌های شهدا را یکی از نقاط مثبت دانست و افزود: برگزاری سالانه سه یا چهار کنگره در استان‌های متعدد بیانگر این واقعیت است که مسئولین تلاش دارند ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای شاخص را به نسل جدید بشناسانند و با تطهیر فضای جامعه، فرهنگ عمومی را به سوی ارزش‌های اصیل اعتلا دهند.

وی گفت: برگزاری کنگره‌ها برکات زیادی دارد و تجلی وفاق و همدلی همه جانبه مسئولین برای بزرگداشت شهدا یکی از آن موارد است.

معاون طرح و برنامه سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به اینکه همیشه برنامه‌ریزی‌ها بر روی کاغذ آسان است اما باید دید قسمت عملیاتی پروژه‌ها و برنامه‌ها تا چه میزان موفق خواهند بود.

برفامی تصریح کرد: آنچه که من از نزدیک شاهد و ناظر بر عملکرد مسئولین گیلانی برای برگزاری کنگره ملی شهدا بوده‌ام بسیار امیدوار کننده است. با مروری که بر مفاد جلسات و مستندها و اقدامات انجام شده در راستای کنگره ملی گیلان داشته‌‌ام به نکات برجسته بسیاری برخورد کرده‌ام که شاید تا امروز کم نظیر و حتی بی‌نظیر بوده است و این‌ها نوید بخش برگزاری اجلاسیه‌های موفقی است.

وی ادامه داد: کسی منکر مشکلات فرهنگی در سطح جامعه نیست، اما هرگاه که صحبت از بزرگداشت مقام شهدا می‌شود همه با همه‌ی توان و امکانات خود به صحنه می‌آیند و این نشان دهنده عمق اعتقاد مردم ایران به فرهنگ ایثار و شهادت است.

برفامی با بیان اینکه در عرصه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اقدامات خوبی تا امروز صورت گرفته گفت:  تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا براساس نیازهای روز و همپای تکنولوژی‌های عصر جدید پیام شهدا را به نسل کنونی و آیندگان معرفی کنیم و در این زمینه از فکرهای جدید و کاربردی نیز استقبال و استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات