خبرهای داغ:
معاونت عقیدتی سپاه استان قزوین:

بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم

معاونت عقیدتی سپاه استان قزوین اظهار کرد: بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت راهبردی استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۲۶۹۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

سرهنگ دوم پاسدار محمد بهرامی معاونت عقیدتی سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در رابطه با شعار سال عنوان کرد:  راهبرد مقام معظم رهبری در سال جدید یک دستور قرآنی و دینی می‌باشد که در قرآن نیز بسیار سفارش شده است.

وی افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مناسب را با توجه به سفارشات قرآنی باید در تمامی مسیر زندگی سرلوحه قرار داد تا بتوانیم به شکوفایی و پیشرفت برسیم.

این مسئول اظهار کرد: رهبری معظم و له براساس شرایط ویژه کشور نامگذاری سال را عنوان می‌کنند و فرمایشات ایشان این شرایط را به وجود می‌آورد که باید شعار محقق گردد تا در وضعیت تحریم کشور در اقتصادی بالنده و قوی باقی بماند.

بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به آیه صریح قرآنی در شرایط سخت اقتصادی مسلمانان نباید به ظالمان و کفار امید داشته باشند بلکه باید به درون جامعه اسلامی رجوع کنند و مشکل خود را حل نمایند.

معاونت عقیدتی سپاه استان قزوین با اشاره به مسئله برجام تصریح کرد: با توجه به تصویب  توافق برجام با کشورهای 1+5 متاسفانه هیچ گونه تغییری در جهت رفع تحریم‌ها علیه کشور ایران صورت نگرفته و کشور همچنان در وضعیت تحریم باقی مانده است.

وی اذعان کرد: دولت مردان و کارگزاران باید تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را القاء کنند و بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تکیه نمایند که راه گشا در راستای مشکلات اقتصادی کشور باشد.

این مسئول متذکر شد: کشور ایران دارای پتانسیل بالایی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، طبیعی، کشاورزی می‌باشد که با استفاده از ایده و طرح‌های نخبگان و دانشمندان می‌توان به اقتصاد مقاومتی درون زا دست یافت تا از داشته‌های کشور خود استفاده مطلوب و بهینه داشته باشیم.

بهرامی با بیان اینکه کشورهای بسیاری تمایل به برقراری ارتباط با ایران را دارند، تشریح کرد: مسئولین و کارگزارن کشور درک کنند که دنیا شامل چند کشور غربی و اروپایی برای تعامل نیست، بسیاری از کشورهای دیگری هستند که مایل به ارتباط با ایران می‌باشند.

معاونت عقیدتی سپاه استان قزوین اضافه کرد: دولت مردان در بحث سیاست از ظرفیت و توانمندی‌های کشور‌های مایل به تعامل استفاده کنند تا به صورت هوشمندانه در جهت شکوفایی اقتصاد کشور بهره مند شوند.

وی با اشاره به دو کلمه اقدام و عمل در شعار سال رهبری عنوان کرد:  اقدام و عمل هر دو دارای معنای خاصی هستند، که مسئولین در بحث اقدام یعنی در مسائل اقتصادی کشور پیش دستی نمایند.

این مسئول ادامه داد: باید در راستای اقتصاد مقاومتی پیش دستی نمایند و با تشکیل اتاق فکر از تفکرات و اندیشه نخبگان استفاده کنند و در نهایت مسائل زود بازده را  اولویت بندی نمایند.

بهرامی مطرح کرد: در بحث عمل نیز باید شرایط موجود و فشارها را با پیش دستی و تشکیل اتاق فکر به فرصت تبدیل نمایند بطوریکه اقتصادی پویا و فعال داشته باشیم.

 معاونت عقیدتی سپاه استان قزوین با اشاره به برپایی قرارگاه‌های اقتصادی در سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سپاه و بسیج تشکیل شده است که متفکران و نخبگان، دانشمندان می‌توانند با حضور در این مراکز از ظرفیت‌های بی نهایت  سپاه و بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

1003/ت30/ب

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار