فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران :
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز در عرصه نظامی به پیشرفت درخور توجهی دست پیدا کرده‌ایم به گونه‌ای که کشوری جرات نمی‌کند به سمت ما موشک پرتاب کند.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۱۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به احساس خود نسبت به پوشیدن لباس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حس بالایی است که شاید نتوان بر زبان آورد اما پوشیدن لباس سربازی برای دفاع از کشور، انقلاب، ناموس و شرف بسیار لذت بخش است و هر انسانی افتخار می‌کند که لباس مقدس سربازی بر تن بپوشد، لباس سربازی کفن سرباز است.

وی افزود: برگزاری مراسم و همایش در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار موثر است چراکه اجر معنوی این اقدام کمتر از شهادت نیست و از سوی دیگر قشر جوان بداند که در همین جمع‌ها و خاطره‌گویی ها که در آن مقطع زمانی که کشور مورد هجمه دشمن تا بن دندان مسلح قرار گرفت چگونه جوانان این کشور در مقابل دشمن ایستادند و کشور و دین و انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جوانان باید دریابند که هیچ گاه نمی‌شود کشوری اقتدار و عزت داشته باشد اما دشمن نداشته باشد و باید همواره آمادگی لازم را داشته باشند تا در مقابل هر تهدیدی ایستادگی کنند که اگر آماده باشند هیچ تهدیدی کارساز نخواهد بود که الان این اتفاق در کشور ما نیز رخ داده است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به توان دفاعی کشور و تامید مقام معظم رهبری در این مورد گفت: هر قدر توان دفاعی کشور افزایش یابد به طور قطع توان بازدارندگی نیز بالاتر است، وقتی توان بازدارندگی بالاتر باشد کسی جرات تجاوز به ما را پیدا نمی‌کند، اگر ضعیف باشیم و نتوانیم از خود دفاع کنیم مطمئنا مورد هجوم قرار می‌گیریم همانگونه که در دوران دفاع مقدس دشمن تصور کرد ما ضعیف هستیم به ما یورش آوردند.

وی افزود: زمانی که مقام‌معظم رهبری از ارتقاء توان دفاع سخن می‌گویند این موضوع را نیز مطرح می‌کنند که ارتقا توان دفاعی کشور برای تهاجم به دیگر کشورها نیست ما باید برای دفاع از خود امکانات داشته باشیم، بحث دیگر اینکه در دوران دفاع مقدس ما یک موشک هم در اختیار نداشتیم و مورد اصابت موشک‌های عراق قرار می‌گرفتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز به قدری قدرتمند هستیم که کسی توان حمله به ما را ندارد، ما برای این مهم موشک‌های خود را حفظ می‌کنیم که بتوانیم در مقابل دیگران ایستادگی کنیم.

امیر دریادار سیاری تاکید کرد: هر قدر توان دفاعی ما بالاتر باشد بازدارندگی بالا بوده و دشمن قصد تجاوز به ما نمی‌کند این یک قانون است، ما موظف هستیم امکانات دفاعی خود را با فن آوری روز دنیا هستیم، با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس امروز به این جایگاه دست پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات