حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور شهرکی:
امام جمعه شهرستان سامان گفت: اعتکاف بندگی در پیشگاه خداست که باید از این زمان نهایت بهره را برد.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۵۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور شهرکی، امام جمعه شهرستان سامان ، همزمان با فرا رسیدن ایم شریف و نجیب اعتکاف، در گفتگو با خبرنگار بسیج درباره فضیلت ایام اعتکاف و موضوع اعتکاف گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: ومن اعتکف ایمانا و احتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه ، " اعتکاف از روی ایمان و یقین ، باعث مغفرت معتکف می شود".

وی اظهار کرد: اعتکاف یعنی ماندن در جائی . یا به عبارت دیگر به معنی همراه بودن با چیزی است. یعنی عمل خاصی است که در آن ، انسان به انگیزه نزدیکی جستن به خداوند متعال، دست کم سه روز در مساجد معینی می ماند و به کسی که این عمل نیکو را انجام می دهد، "معتکف" می گویند.

امام جمعه شهر سامان اعتکاف ، مجموعه ای از چند عبادت و فضیلت است . روزه یک شرط از اعتکاف است حضور در مسجد و نماز ، یک شرط دیگر و خیلی شبیه حج است به ویژه محرمات اعتتکاف و این سنت زیبا و نیکو نقش مهمی در برآورده ساختن نیازهای روحی و تکامل معنوی انسان دارد.

ملک‌پور افزود: اعتکاف یک فرصت خوبی است برای انسان ، جهت خلوت با خود و خدای خود . اعتکاف فرصت بسیار خوبی است تا انسان برای مدتی از مردم و جامعه جدا شود و به درون خود روی آورد و این خلوت کردن با خود و اندیشه نمودن به نقاط ضعف و قوت خود و ره آورد بسیار خوبی برای انسان است.

وی تصریح کرد: معتکف در فضای روحانی مسجد و خلوت خود، فرصت می یابد با معبود خویش ، انس بیشتری پیدا کند و یک بال و پری برای اوج گرفتن به سوی معنویات بدست آورد.
ارسال نظرات