خبرهای داغ:
آیت‌‌الله ایمانی بهترین و سالم‌ترین مجموعه را جهت مصون‌سازی جوانان، تشکیلات بسیج دانست و گفت: این کانون آلوده به خطوط سیاسی و مسائل مالی و اخلاقی نیست.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۹۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با جمعی از مسئولان بسیج دانش‌آموزی کشور که در حاشیه برگزاری همایش دو روزه آنان در شیراز برگزار شد، گفت: مسائل مختلف كشورمان در طول تاريخ چه قبل از پيروزي و چه بعد از آن توسط جوانان ما كليد خورده و هدایت شده است.

وی با بیان اینکه نقش جوانان در انقلاب اسلامي ما نقشي غيرقابل انكار، سازنده، اثرگذار و مهم است، افزود:  همه تظاهرات قبل از پيروزي انقلاب عمدتًا توسط جوانان جامعه هدايت مي‌شد و راه مي‌افتاد و بعد هم كه انقلاب به پيروزي رسيد و داستان جنگ تحميلي اتفاق افتاد آنجا هم نقش جوانان ما كليدي و سازنده بود و بعد از پايان دوران دفاع مقدس هم ما در عرصه سازندگي نقش اثرگذار از جوانان ديده‌ایم.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: با تأثيري كه جوانان در انقلاب و نظام ما داشته و دارند، ساده انديشي است كه باور كنيم دشمن جوانان ما را به حال خودشان رها كرده است و كاري به كار آن‌ها ندارد و براي آن‌ها برنامه خاصي با الفبا و فكر و انديشه و مختصات سني آن‌ها نداشته باشد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه سیلی که به صورت استکبار خورده شده است هم قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب،‌ همگی به دست جوانان بوده است، گفت: مجموعه‌اي كه جامعه را به حركت و تكاپو و فعاليت وادار مي‌كند نقش جوانان است.

وی ادامه داد: مهم اين است كه ما بتوانيم جوانان خود را مقابل برنامه‌هاي دشمن مقاوم بسازيم و اين مقاوم‌سازي دو راه دارد يك راه، معمولاً راه دفاعي است يعني شبهه ايجاد كنند و ما پاسخ دهیم و آن‌ها راهي بروند و ما آن راه را مسدود كنيم و قدمي بردارند و ما پاسخ دهيم اما راه دیگر نیز که مقام معظم رهبری بارها بدان اشاره کرده‌اند، مصون‌سازی و مصونیت‌بخشی است.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: این مفهوم بدان معناست که جواناني كه اين همه آسيب آن‌ها را احاطه كرده است و دشمن اين همه ابزار آسيب رساندن به آن‌ها را فراهم كرده است، بتوانيم آن‌ها را از اين آسيب‌ها حفظ کنیم و آنچنان اين‌ها را تربيت كنيم كه اگر در يك محيط فاسدي قرارگرفتند آنقدر واكسينه شده باشند كه آلودگي‌هاي محيط در آنها تأثيري نگذارد و سلامت آن‌ها را در معرض خطر و تهديد قرار ندهد.

وی با تأکید بر اینکه مصون‌سازی جوانان باید در دستور کار قرار گیرد، بهترین و سالم‌ترین مجموعه برای این کار را تشکیلات بسیج دانست و گفت: كانون و تشكيلات پاكي كه آلوده به خطوط سياسي مختلف، مسائل مالي و اخلاقي نباشد و آلودگي‌هايي كه معمولاً براي تشكيلات سازمان‌ها و گروه‌ها به وجود آمده است را نداشته باشد، همان کانون بسیج است كه مي‌تواند جوانان ما را تربیت کند و پرورش دهد و به آنان مصونیت ببخشد و وقتی اين مصونيت به جوان داده شد و آن تربيت اسلامي شد اين مي‌شود يك شعله آتش نه اينكه يك فردي مي‌شود كه در جامعه با آب اين و آن گرم شود يا با نواي اين و آن مسيرش تغيير كند بلكه مي‌تواند روي پاي خود بايستند و ايستادگي را در عرصه‌های مختلف نشان دهد.

آیت‌الله ایمانی به تشکیل حلقه‌های صالحین در سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: حلقه‌های صالحين واقعاً يكي از نعمت‌هاي بلند پروردگار است كه دراين عصر خداوند ابزار و وسايل آن را فراهم كرد و اين هدايت الهي بود كه جامعه را به سمت و سوي حلقه‌هاي صالحين برد و اگر اين حلقه‌ها درست برگزار شود، در مصونيت‌بخشي و مصون سازي جوانان تربيت و پرورش آن‌ها به آن سمت و سوي الهي و معنوي بسیار اثرگذار و نتيجه بخش است.

وی ادامه داد: البته در اجرا بايد خيلي نوآوري باشد و هر روز تاكتيك نو و حركت جديدي داشته باشد كه اين جاذبه همواره به قوت خود باقي باشد و يك كار تكراري و استمرار كاري كه ديروز هم انجام گرفت و ديگر امروز جاذبه ندارد، به آن شكل نباشد بلكه هر روز اين حلقه‌ها با يك تازگي و طراوت خاصي روبه‌رو باشد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر بتوانيم با اين حلقات صالحين كه در تشكيلات بسيج قرار گرفته است برخورد مناسب داشته باشيم و اجراي صحيح آن را با امكانات و ابزار مفيد و لازم مدنظر قرار دهيم آن هدف بلند مصون‌سازي جوانان تحقق پيدا مي‌كند.

وی اظهار کرد: اين حلقات صالحين و اين مجموعه وقتي در صحنه اجرا می‌آید می‌شود بسیج سازندگی يعني اين دانش‌آموز مي‌رود عرصه‌هاي كار را تماشا مي‌كند و دانشجوي بسيجي هم عرصه‌ها و مسائل مختلف را می‌بیند و آنچه ياد گرفته و تئوري بوده در عمل مي‌بيند و پياده مي‌كند و آن علم و يادگيري تثبيت مي‌شود كه در روايات داريم علم منادي عمل است و اگر پشت سر علم، عمل باشد علم نهادينه مي‌شود وگرنه علم كوچ مي‌كند و از انسان دور مي‌شود.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: بهترين عرصه برای مصون‌سازی جوانان عرصه دانش‌آموزي و آموزش و پرورش است كه تشكيلات بسيج در آنجا نهادينه شده و مصون‌سازي باید از آنجا آغاز شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها