خبرهای داغ:

«کدامین گِل»، رمانی براساس زندگی سردار شهید فرهاد شاهچراغی

«کدامین گِل» رمانی براساس زندگی سردار شهید فرهاد شاهچراغی به قلم مجید خادم است که توسط کنگره سرداران شهید استان فارس چاپ شده است.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۳۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
«کدامین گِل» رمانی براساس زندگی سردار شهید فرهاد شاهچراغی به قلم مجید خادم است که توسط کنگره سرداران شهید استان فارس در 213 صفحه چاپ و به قیمت 7 هزار تومان در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

این کتاب به گفته خادم تفاوتی با دیگر آثاری که درباره شهدا نوشته می‌شود، متفاوت است. خادم تفاوت این کتاب را در استفاده از عنصر خیال می‌داند و می‌گوید: کتاب حاضر خاطره یا زندگی‌نامه – داستانی نیست بلکه یک رمان با تمام ویژگی‌های یک رمان است.

آنطور که نویسنده کتاب می‌گوید: داستان کاملا مستند است اما خط‌های داستانی دیگری نیز به کتاب اضافه شده است و راوی داستان علاوه بر ذکر زندگی شهید شاهچراغی به بخش‌هایی از زندگی خودش نیز اشاره می‌کند.

خادم در این کتاب تفاوت‌های نسل راوی و نسل شهید شاهچراغی به خوبی بیان شده است و همین امر کلیت داستان را می‌سازد.

نویسنده کتاب 3 سال برای نگارش این رمان زمان صرف کرده است و نام کتاب نیز از یکی از ابیات داستان سلیمان و مورچه در وادی هفتم منطق الطیر عطار برگرفته شده است.

به گفته خادم ویژگی شاخص شهید شاهچراغی برخورداری از یک خانواده مرفه و فرهیخته بود که بسیار مذهبی بودند و شهید فرهاد شاهچراغی تمامی این موقعیت را کنار گذاشته و راهی جبهه می‌شود و در درگیری با نیروهای کومله در کردستان به شهادت می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها