اسماعیل صالحی گفت: آقای سیف دوباره بیانات رهبری را به دولتمردان هشدار داد، رهبری انقلاب بارها عدم خوش بینی به برجام را متذکر و آمریکایی‎ها را غیر قابل اعتماد عنوان کردند ولی دولت توجهی نکرده و برجام آمریکایی را عامل گشایش اقتصادی می داند.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۵۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

اسماعیل صالحی استاد دانشگاه و دکترای نظامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آقای سیف دوباره بیانات رهبری را به دولتمردان هشدار داد، رهبری انقلاب بارها عدم خوش بینی به برجام را متذکر و آمریکایی‎ها را غیر قابل اعتماد متصور نمودند ولی دولت بی توجهی کرده و برجام آمریکایی را گشایش اقتصادی محسوب کرد.

وی با بیان اینکه دولت با مردم شفاف باشد افزود: دلدادگی دولت به برجام و آمریکا ثمر بخش نبوده و دولت خوش بینی بیش از حد را به مردم بازگو کند و صداقت داشته باشد.

صالحی بیان داشت: دولت از نیروهای منتقد خود برای دریافت راهکارهای موثر اقتصادی کمک بطلبد، باوری عمیق به اقتصاد مقاومتی داشته باشد تا اختلال در مبادلات ارزی، سوئیفت و تحریم اقتصادی ما را به چالش های کنونی مواجه نسازد باید همانطور که توان موشکی را ارتقا دادیم توان اقتصادی را نیز بالا ببریم.


وی با بیان اینکه اینکه تبادلات اقتصادی بدون برگشت پول، اقتصادی بسته است افزود: اگر صادرات شکل بگیرد ولی تبادلات ارزی دچار اشکال باشد سودآور نیست به عنوان مثال پول‎هایی را در هند داریم طرف هندی هم متمایل به پرداخت است ولی مبادلات ارزی قفل است و نمی‎توان این پول‎ها را دریافت نمود پس تامین مبادلات مالی و سرمایه در گردش از جمله ملزومات اساسی برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات