بنیانیان در کارگاه پیوست نگار فرهنگی بسیج اساتید کردستان
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی،گفت:دشمنان تمام تلاش خود را برای مقابله با ارزش‌های دینی و اسلامی بکار بسته اند
کد خبر: ۸۶۶۲۹۶۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن بنیانیان شامگاه سه‌شنبه در نخستین کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی تمام رشته‌های دانشگاهی که در دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در بحث پیوست‌نگاری فرهنگی نخستین گام، جلوگیری از اثرات تخریبی فعالیت‌های جاری در جامعه بر بخش فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در جریان پیوست فرهنگی چند گروه تاثیرگذار هستند، گفت: در جریان پیوست‌نگاری فرهنگی باید اساتید باشند که به دستگاه‌های اجرایی ورود کرده و مسئولان را بر لزوم داشتن این پیوست در انجام کارها متقاعد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گروه دیگر در این زمینه مدیرانی هستند که تیم‌هایی را برای پیوست‌نگاری فرهنگی تربیت کنند.

بنیانیان به فلسفه پیوست فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: ماموریت اصلی و غائی احیای ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی است که این مهم نیاز به پیوست‌های فرهنگی دارد.

در این نشست بینانیان گفت: انقلاب اسلامی ما در کلیت روبه جلو بوده و بیشترین موفقیت ما در انتقال پیام‌های انقلاب است که ما را تبدیل به وزنه‌ای در مطالعات جهانی تبدیل کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم برای نوشتن پیوست‌های فرهنگی اطلاعات کافی و آسیب‌شناسی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امروز در یک محاصره فرهنگی قرار دارد که نخستین مسئله آن آسیب‌های جهانی شدن است.

وی افزود: جهانی شدن در ذات خود برای کشور ما یک سری آسیب‌های دارد،اما ارتباط اجتناب ناپذیر بوده و نیازمند پیوست فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی اظهار کرد: دومین مورد جهانی‌سازی است که آمریکا به شدت در این زمینه ورود و تلاش می‌کند تا هژمونی آمریکا را توسعه دهد.

بنیانیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدرت مسلمانان را بالفعل کرد گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای مقابله با ارزش‌های دینی و اسلامی بکار بسته و بیش از 150 شبکه مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی خاص جمهوری اسلامی طراحی شده است تا دشمنان با استفاده از امکانات بتوانند نقاط کلیدی فرهنگی ما را مورد هدف خود قرار دهند گفت: در سریال‌های مختلف امروز به صورت نامحسوس به مردم جامعه ما چیزهایی القا می‌شود که نتیجه آن را در رشد آمار طلاق شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به همه حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگی نگاه جامعی است گفت: رهبری در عالم فرهنگ و هنر پخته‌ترین موضع‌گیری و تحلیل را دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پیوست نگاری فرهنگی در ادامه اظهار کرد: موضوع پیوست‌نگاری فرهنگی حاکم کردن فرهنگ بر همه ابعاد جامعه و طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله‌العالی» قرار گرفتن همه بخش‌ها در ذیل بخش فرهنگ است.

بنیانیان با بیان اینکه نظارت و پایش روند پیوست‌نگاری فرهنگی باید توسط تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی جدی‌ گرفته شود، افزود: پیوست فرهنگی در نظام اسلامی باید ریشه در معارف غنی اسلام داشته باشد و در عین حال نسبت به دستاوردهای علمی سایر جوامع بی‌تفاوت نباشد.

وی ادامه داد: اگر در نظام آموزشی ما تحول بنیادی ایجاد شود و علوم انسانی و اسلامی و بومی تولید شود جامعه ما به سمت جامعه ای فرهنگی حرکت می کند.

در ادامه دانشجویان حاضر در نشست سوالات و پرسش های خود را با بینانیان مطرح کردند.

ارسال نظرات