رضا ناصري گفت: با در اختيار گذاشتن تسهيلات لازم و حمايت از پرورش دهندگان ماهي ميزان توليد ماهي را در این شهرستان به 600 تن در سال افزايش خواهيم داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۹۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، رضا ناصري استعداد بالاي شهرستان نیر در صنعت آبزي پروري در كنار زراعت را تاثيرگذار دانست و افزود: در تحقق اهداف اقتصادي مقاومتي ، اقدام و عمل امسال با در اختيار گذاشتن تسهيلات لازم و حمايت از پرورش دهندگان ماهي ميزان توليد ماهي را به 600 تن در سال افزايش خواهيم داد.

وی از اشتغال 150 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و پرورش آبزیان در شهرستان نیر خبر داد و گفت: شهرستان نیر دارای چهار مزرعه ذخیره پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت پنج تن، دو مزرعه پرورش ماهیان سردابی تیپ به ظرفیت 4 و نیم تن و سه مزرعه پرورش ماهیان سردابی به ظرفیت 240 تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اشاره به اینکه 50 نفر به طور مستقیم و 100 نفر به طور غیر مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند افزود: این شهرستان دارای 7 منبع آبی از جمله سدهای خاکی و سدهای بتنی است که سالیانه به طور متوسط 250 تن ماهی در آنها پرورش داده می‌شود.

وی همچنین از توليد 516 تن ماهي در اين شهرستان در سال گذشته خبر داد.

رضا ناصري گفت: از اين ميزان 263 تن انواع ماهيان گرم آبي و 253 تن ماهيان سردآبي از نوع قزل آلاي زنگين كمان است كه روانه بازار مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: ماهي توليدي اين شهرستان به دليل كيفيت بالاي آب و خوش خوراكي شهرت خاصي در بين مصرف كنندگان دارد.

ارسال نظرات