برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موثر است
حاج صادق آهنگران گفت: برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موثر است و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۰۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج استان هرمزگان: سردار صادق آهنگران با اشاره به زنده‌ نگه داشتن و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، جبهه و ایجاد انگیزه در جوانان اظهار داشت: برای تقویت این ارزش‌ها زحمات زیادی کشیده شده و اکنون نیز ادامه پیدا کرده است تا به هدف و ثمر برسد و بهترین راه تقویت این فرهنگ، حفظ فرهنگ عاشورا است.

وی افزود: فرهنگ عاشورا در تار و پود جوانان بوده و هست، همان نسل گذشته با اکتفا به فرهنگ عاشورا توانستند انقلاب را پیروز کنند و با همین فرهنگ امام راحل را تنها نگذاشتند.

دبیر هیأت رزمندگان کشور افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما مشکلات زیادی داشتیم که یکی از آنها همین هشت سال دفاع مقدس بود و تجلی این قضیه بیشتر از زمان انقلاب بود و مسیر و راه امام حسین(ع) بود که ما را پیروز کرد و در آن زمان تمام اشعار مداحی بنده به نام امام حسین(ع) بود.

آهنگران تصریح کرد: عمل به فرهنگ عاشورا، 8 سال دفاع مقدس را پیروز کرد و تنها جایی که دست‌نخورده است و جناحی نشده و همه قبول دارند عاشورا است و باید روی اصل و اهداف امام حسین(ع) کار شود تا نسل جدید را همانند نسل قدیم با این فرهنگ آشنا شوند.

وی با بیان اینکه باید یاد شهدا را زنده نگه داشت، گفت: باید کتاب خاطرات و وصیت‌نامه شهدا را چاپ کنیم و به نسل‌های بعدی منتقل سازیم به آن‌ها بگوییم که رهروان راه عاشورا چگونه این پیروزی‌ها را به‌دست آوردند.

مداح اهل بیت(ع) اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت موثر است و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

آهنگران در پایان گفت: کار خوبی که در سطح کشور انجام شده است، دفن شهدای گمنام در میادین شهرها، دانشگاه‌ها و روستاها است که این قبور مطهر شهدا درس بزرگی برای نسل آینده است و یادآور این موضوع است که این‌ها جان خود را در راه دفاع از ارزش‌ها و دفاع از میهن فدا نمودند.

ارسال نظرات