خبرهای داغ:
جانشین راهبردی سپاه استان قزوین اظهار کرد: سپاه خود را موظف به حفظ دستاورد های انقلاب در هر نقطه ای که انقلاب اسلامی ورود کرده است.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۱۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

سرهنگ عباس برزگر جانشین راهبردی سپاه حضرت صاحب الامر (عج) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،در ارتباط با آستانه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در همه کشورها نیروهای نظامی و انتظامی وجود دارند که حافظ امنیت در داخل مرزهای کشور ها هستند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب علاوه بر وجود ارتش ، ژاندارمری و شهربانی  و در کنار آنها ساواک مسئول برقراری امنیت و نظم در جامعه بودند، بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی کمیته انقلاب تشکیل شد و همه وظایف امنیتی را به عهده گرفت.

برزگر بیان کرد: 70 روز بعد از انقلاب با توجه به حجم وسیع بدخواهی های داخلی و خارجی علیه انقلاب امام با وسعت دیدی که داشتند دستور به تشکیل سپاه دادند، در حالی که کمیته وظیفه پاسداری و برخورد با ضد انقلاب را داشت و سپاه با نام کامل "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" حافظ انقلاب و دستاورد های آن در ایران و هر جایی که انقلاب در آن ورود کرده است بود.

این مقام مسئول تشریح کرد: مدتی بعد با تغییراتی که به وجود آمد و با کنار رفتن کمیته سپاه پاسداران نقش نهادی انقلابی را اجرا می‌کند که حامی انقلاب در همه زمینه ها است و با به کار بردن نیرو هایی مخلص و با نشاط در جهت پیشرفت و هر چه بهتر ایفا کردن نقشی که در هیچ نهاد دیگری شاهد آن نیستیم گام برمی دارد.

برزگر اضافه کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد پسوند "ایران" نیستیم،سپاه از انقلاب اسلامی حمایت می کند و سایر نیرو های جمهوری اسلامی ایران در خدمت حکومت و برای حکومت هستند و همه آنها از سه بخش زمینی، هوایی و دریای بهره می برند.

وی ادامه داد: سپاه از 5 بخش و نیرو بهره می برد یعنی علاوه بر نیرو های هوایی، دریایی و زمینی سپاه مجموعه شگرفی چون بسیج را در زیر مجموعه خود دارد و نیز سپاه قدس را داریم که خارج از مرز ها برای حفظ دستاورد های انقلاب تلاش می‌کند و وظایفش امروزه تا حدودی برای همگان شناخته شده است.

برزگر با اشاره به ظرفیت های ویژه سپاه تبیین کرد: وظایف سپاه تنها در موضوعات سخت، نیمه سخت و موضوعات جنگ نرم را در نظر ندارد بلکه پیشرفت انقلاب در همه زمینه های علمی و سازندگی را نیز شامل می‌شود.

جانشین راهبردی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه طرح‌های سازندگی عظیمی را می سازد و مدیریت می کند، انواع سد و راه سازی را پیش می برد و از طرفی مورد وثوق مردم و جامعه است.

این مقام مسئول در بخش پایانی این گفت و گو بیان کرد: در یک جمله سپاه نیرویی نظامی، انتظامی، امنیتی و فرهنگی تحت فرمان رهبر معظم انقلاب است که وظیفه خود را خدمت به مسلمانان ایران و جهاد می داند.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها