کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد

انتقاد از ضعف فرهنگ سازی برای سنین زیر17 سال

یک کارشناس فرهنگی گفت:متاسفانه شاهدیم که اکثر بسته های فرهنگی ما ویژه سنین 17 سال به بالاست که همین موضوع می تواند یک خلافرهنگی باشد که موجب کاهش تاثیرگذاری فرهنگ ارزشی بر جامعه می شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۲۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
محمد خواجه زاده کارشناس فرهنگی در پاسخ به سوال خبرگزاری بسیج مبنی بر علت عدم تاثیرگذاری مستمر فعالیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در سطح جامعه گفت: فرهنگ یک بحث ریشه ای در جامعه است و نیاز است از سنین پایین شروع به فرهنگ سازی در سطح جامعه شود اما متاسفانه شاهدیم که اکثر بسته های فرهنگی ما ویژه سنین 17 سال به بالاست که همین موضوع می تواند یک خلافرهنگی باشد که موجب کاهش تاثیرگذاری فرهنگ ارزشی بر جامعه می شود.

وی افزود: کارها و فعالیت های فرهنگی انجام شده پایه ای و ریشه ای نیست؛ در حالی که دشمن به صورت عملی و حرفه ای فعالیت های ضدفرهنگی انجام می دهد و با راه اندازی شبکه های فارسی زبان برون مرزی،سعی در ترویج فرهنگ بیگانه به داخل کشور دارد.

این کارشناس فرهنگی خاطر نشان کرد: شبکه های فارسی برون مرزی از مخاطبانشان نیازسنجی می کنند و طبق خواسته آنها برایشان برنامه تولید می کنند که همین شیوه باید در دستورکار مدیران فرهنگی کشورمان هم قرار بگیرد و تنها از این طریق می توان بر روی جامعه اثرگذار بود.

خواجه زاده گفت: این رسانه ها تاثیرگذاری خود را از سنین پایین آغاز می کنند و برای سنین مختلف سنی، برنامه های خاص دارند که می توانند عقاید و افکار را تغییر دهند و نیازاست مدیران فرهنگی در این خصوص هوشیارتر عمل کنند.

ارسال نظرات