در گفتگوی «بسیج» با بازیگر پیشکسوت سینما عنوان شد
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: حاج شیخ محمد ابن‌الشیخ پدر بزرگ من بود که اولین مسجد شیعیان را در حیدرآباد هندوستان ساخت و وقف شیعیان کرد و‌ او را به خاطر ساختن این مسجد در هند به زندان انداختند.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۳۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
داودرشیدی این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اعتقادات دینی و مذهبی پدربزرگش گفت:خانواده من اعتقاد زیادی به وقف داشتند و پدر بزرگم حاج شیخ محمد ابن‌الشیخ از جمله کسانی بود که وقف را ریشه در اعتقادات دینی خود می دانست، به طوری که اولین مسجد شیعیان را در حیدرآباد هندوستان ساخت‌ كه او را به خاطر ساختن این مسجد در هند به زندان انداختند. ابن‌الشیخ پس از وقف این مسجد به تهران برمی‌گردد و خیلی دیر صاحب یک پسر به نام عبدالامیر که پدر من است، می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه با تبلیغات می توان مانع فراموشی مفاهیم اسلامی شد، گفت: نقش رسانه های جمعی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بسیار مهم است، چرا که آنها پل ارتباطی میان مردم هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و محرومیت در جامعه اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ وقف است و قطعا با ترویج فرهنگ وقف در جامعه، افراد زیادی هستند از برکات آن استفاده می کنند و در چنین شرایطی هیچ فقیری در اسلام نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: موضوعات اسلامی، حوزه بسیار مهم و اثرگذاری است که می‌توان از این زاویه و دریچه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی خدمات مناسب ارائه کرد و نیازهای مختلف جامعه را برطرف کرد.

ارسال نظرات