ازوقت گذرانی در کافه ها تاموتورسواری بی هدف:

قهوه خانه ها انتخاب ارزان قیمت برای یک سرگرمی چند ساعته!

قطعاً اولین عاملی که موجب سوق پیدا کردن جوانان و نوجوانان شهر گیوی به دود و دم می شود، نبود مراکز تفریحی سالم است.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۳۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، بیکاری، مهاجرت، نبود پول کافی برای تحصیل و ... عواملی هستند که جوانان و نوجوانان را در گمراهی قرار می شدهد و این اولین قدمی برای آنان محسوب می شود که قطع یقین برایشان گران تمام خواهد شد.

از سویی نبود تفریح سالم و اماکن تفریحی که الزام بقای نیروی جوان جامعه در منطقه است از دیگر عوامل تعیین کننده تهدید برای جوانان و نوجوانان منطقه محسوب می شود؛ درحالی که مسئولین امر می توانند با احیای این اماکن تفریحی سالم در سطح شهر گیوی این تهدید را از موقعیت اجتماعی جوانان سلب کنند.

آرامش، تفریح، تحصیل و ... از جمله عواملی هستند که هر جوانی آرزوی داشتن آنها را دارد ولی متاسفانه در شهر گیوی علیرغم اینکه هیچ یکی از امکانات رفاه مردمی بخصوص برای جوانان مهیا نیست؛ بلکه زمینه تهدید های اجتماعی که در زیر زمین ها ( قهوه خانه ها و تفریح های ناسالم) بروز یافته و شدت می پذیرد بیش از پیش در سطح شهر ساری و جاری می شوند.

جوانان شهر گیوی اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنند و تفریح اصلی آنان چیست؟

پاسخ به این سوال را خودمان عنوان میکنیم؛ چرا که تنها با یک گشت ساده در داخل شهر مشاهده می کنید که چه تعداد کافه ها و قهوه خانه ها در سطح شهر گیوی فعال و روز به روز هم پررونق تر می شوند.

با مشاهده این روند در سطح شهر متوجه شدیم که این جوانان وقت گذراندن در قهوه خانه ها، کشیدن قلیان و همچنین "دور دور کرد با موتور ها آن هم بدون هیچ هدفی" را انتخاب کرده اند.

آری؛ انتخاب هایی ارزان قیمت برای یک سرگرمی چند ساعته! براستی جوانان شهر اساسا چه گزینه های دیگری برای انتخاب دارند!

اگر ترجیح یک جوان شهر گیوی برای سپری کردن اوقات فراغت خود حضور در فضاهای عمومی سالم، ورزش، تفریح و تخلیه هیجان به شیوه سالم باشد چه اماکنی می توانند پاسخگوی نیاز وی باشند؟

حال سوال اینجاست که آیا متولیان امر و مسئولین مربوطه به چه علت با وجود این که طی سال های گذشته شاهد مشکلات مذکور بوده اند اقدام محسوس و ملموسی در رابطه با حل آن انجام نداده اند.

شاید در شعار و یا در نظر گرفتن شرح وظایف این مساله مسئولین متعددی داشته باشد اما در مقام عمل مردم شاهد نتایج ملموسی نیستند.

شاید به هنگام بحث اولویت تمرکز همواره بر روی افزایش نظارت ها بوده است. البته کسی منکر لزوم نظارت نیست اما آن چه که نیاز امروز و اولویت واقعی شهر است، تشکیل هسته های جهادی متشکل از نخبگان و صاحب نظران متعهد و متخصص به منظور ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی سالم و مقتضی در شهر است؛ مکانی که جوانان خود ماخاسته مجذوب آن شوند.

قطعا نبود اقدام موثر در این راستا سلامت و بهداشت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و مسئولیت مستقیم آسیب های ناشی از آن متوجه مسئولین مربوطه خواهد بود که در صورت تداوم شرایط موجود ضرورت دارد به شکل ریزتر و مصداقی به کاستی ها و کم کاری های موجود در این حیطه اشاره شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار