ازنابودی زیربندی ماشینهاتاعدم پاسخگویی مسئولین:
چاله چوله های خیابانی، مطلبی طنز ولی پر از حس حقیقت از زبان اهالی شهرستان کوثر است که قسمتی از این مطلب در دلنوشته زیر آمده است.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۴۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، دست اندازها و چاله هاي خیابان ها معضلی جاافتاده و عادی برای اهالی شهرستان کوثر بوده و مردم سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند.
يكي از مهمترين ويژگي‌ هايي كه يك شهر را از ساير شهرها متمايز مي ‌كند و تاثير زيادي بر منظر شهري دارد، آسفالت يكدست و مناسب معابر است اما امروزه به هر کوی و برزن که می روی آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای را می بینی و هنوز در فکر هستی تا در چاله نیفتی که موج های ناخوشایند یکی یکی از زیر چرخ های ماشینت رد می شوند و در همین لحظه از موج سواری است که می بینی آسفالت جاخالی می دهد.

دیدن ماموران زحمتكش شهرداري در سطح خیابان ها با ابزارآلات مربوط به راهسازي و انجام امر مهم پركردن چاله هاي شهر (با خاک و ملات) کاری روتین و همیشگی شده است.

هرازگاهی که تیکه آسفالتی در سطح شهر نمایان می شود اما هنوز قيرهاي كف خيابان‌ها خشك نمی شود که عده ای کلنگ به دست برای کندن تكه‌اي از آسفالت تازه تعمير شده تلاش می کنند و البته اگر این افراد دلسوز برای چند ماهی صبر پیشه کنند متاسفانه کيفيت كار انجام شده چنان نازل است كه جاده تعمير شده را در اسرع وقت به یک جاده خاكي شبیه می کند.

بارها و بارها شاهد بوده اید که در هنگام ماشین سواری در خیابان آسفالت جاخالی می دهد و تمام ستون فقرات بدنتان به لرزه در آمده و به ناچار تصمیم می گیرید علی رغم وجود تابلوی کاهش سرعت از سرعت خود بکاهید و شاید با وجود چنین آسفالت های نامرغوبی بتوان شترسواری در بیابان را بر ماشین سواری در خیابان ترجیح داد.

دستكاري معابر و حفاري ها هم به اين امر شدت بيشتري مي‌بخشد كه در عين حال موجب بروز نقص فني در اتومبيل از جمله فرسودگي زود هنگام لاستيك، شكستگي كمك فنر‌ها و تخريب شديد جلوبندي خودروها مي‌شود كه به طور مستقيم به اموال عمومي و شخصي شهروندان خسارت وارد مي‌كند که در این بین باید به مسئولان توصیه کرد که مراقب شاه فنر اتومبیلشان باشند.

مبحث آسفالت و کيفيت مطلوب معابر يکي از شاخصه هاي جدي مديريت شهري است اما مسئولان محترم شهرستان کوثر خيابان اصلي شهر گیوی نياز به روكش جديد دارد نه لگه گيري.

وصله كاري هاي انجام شده چهره آسفالت شهر را زشت و پر چاله مي كند كه سبب خرابی بيشتر اتومبيل ها و دل پر درد رانندگان شده است.و.............

لذا از شهردار پرتلاش و شوراي محترم شهر درخواست داريم که با جدیت و همت والا مسئله مهم آسفالت معابر و خیابانها که بیشتر به یک معضل شبیه است را پیگیری کنند.

شعر جاده

جاده های شهرستان بس که دارد چاله ها ……. مردمانش می کنند از بهر چاله ناله ها

جاد ه ها پر رفت و آمد باشد و باریک و تنگ …….. بهر مسئولان کوثری بُوَد جای درنگ

من نمی دانم خبر دارد از این معضل کسی …… باید ای شورای شهرستان به فریادش رسی

بس که دست انداز آن باشد زیاد ای دوستان ….. اشک می بارد ز چشم دوستان و دشمنان

گر رییسان بینند جاده های شهر را …….. خود گواهی می دهند کردند در این باره خطاها

خود گواهی می دهند پررفت وآمدهست،نیست؟... گرکه باشدتوبگو ینجامقصرکیست کیست؟

جاده های شهر، به دستور شما می گردد درست ...از چه رو کردی به روی جاده و مردم تو پشت

گر که اقدامی نکردی حق گرفتارت کند …….. در میان مردم کوثر خدا خوارت کند

بودجه آسفالت را روزی اگر تامین کنی …… کام تلخ مردمان با این عمل شیرین کنی

نام نیکویی گذار و مردمان را یار باش …….. این ریاست ها نماند،گویمت هشیار باش

نام نیکو گر که بگذاری دعایت می کنند…………. جان فدای مهربانی و وفایت می کنند

ارسال نظرات