حواشی مراسم تشییع شهید مدافع حرم در یزد؛

از طنین انداز شدن ندای «لبیک یا زینب (س)» تا حضور مسئولین استانی

مردم شهر شهید پرور یزد با حضور در مراسم تشییع شهید مدافع حرم بار دیگر پیوند خود با اهل بیت و شهدا را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۲۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: روز گذشته مراسم تشییع و تدفین شهید سید مرتضی حسینی شهید مدافع حرم با حضور عاشقان اهل بیت در یزد برگزار شد.

دقایقی قبل از آغاز تشییع، میدان امام رضا(ع) پر بود از مردم شهید پرور یزد، شیعیان و برادران اهل سنت افغان که همه برای تشییع شهید مدافع اسلام به صحنه آمده بودند.
بوی اسفند و صدای نوحه‌خوانی «میثم مطیعی» هم فضا را دگرگون کرده بود.
با هجوم جمعیت به سمت میدان امام رضا(ع) می شد حدس زد آمبولانس حامل شهید به این میدان رسیده است. آمبولانس در حالی که توسط همرزمان شهید و با پرچم‌های زرد لشکر فاطمیون احاطه شده بود وارد میدان امام رضا(ع) شد.


طبیعی بود با دیدن پیکر پاک شهید مدافع حرم مردم شعار «لبیک یا زینب» سر دهند.
تشییع شهید مدافع حرم بر دستان مردم قدر شناس دارالعباده و دوستان و اقوام وی دیدنی بود. گریه و سینه زنی به یاد مصیبت های اهل بیت و علی الخصوص حضرت زینب(س) هم جزء جدائی ناپذیر اینگونه مراسم است.
مردم با بصیرت یزد علاوه بر شعار علیه آل سعود حامیان اصلی و صحنه گردانان ماجرا را هم فراموش نکردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» دادند.


جمعیت بالاخره آرام آرام به خلد برین نزدیک شد و در جوار شهدای گمنام آرام گرفت.


آیت الله سید کاظم مدرسی بر پیکر شهید مدافع حرم نماز را اقامه کرد. وی بعد از اقامه نماز با تسلیت به خانواده شهید گفت: برادران افغان شیعه و سنی ما امروز وحدت را به عالم نشان دادند. امیدواریم امنیت به برکت این خون ها در سوریه و تمام بلاد مسلمین حاکم شود.


بعد از سخنان آیت الله مدرسی جمعیت پیکر پاک شهید را تا قطعه شهدا همراهی کردند.
روضه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا پایان بخش مراسم تدفین شهید والامقام مدافع حرم از لشکر فاطمیون بود.
میرمحمدی استاندار یزد، طالبی معاون امنیتی استاندار، فخرالدینی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، شیخ عباس زارع و مرتضی شایق رئیس و عضو شورای شهر و همچنین دشتی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از مسئولین حاضر در این مراسم بودند.


عصر فرهنگ/
ارسال نظرات