رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج از آغاز مراسم معنوی اعتکاف از دوم اردیبهشت ماه در مسجد جامع سنندج با حضور معتکفین از اقشار مختلف مردم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۳۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفتگویی از آغاز مراسم معنوی اعتکاف از پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه مصادف با ماه سیزدهم ماه مبارک رجب در مسجد جامع سنندج با حضور معتکفین از اقشار مختلف مردم خبر داد.

وی بیان کرد: معتکفین شهرستان سنندج از شب چهارشنبه پذیرش می شوند و مراسم معنوی اعتکاف در روز شنبه چهارم رجب همراه با نماز مغرب و عشاء و افطاری در مسجد جامع به پایان می رسد.

وی گفت: مراسم معنوی اعتکاف در دو بخش خواهران و برادران آغاز خواهد شد و برنامه های متنوع فرهنگی برای معتکفین از جمله برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برجسته کشوری و استانی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام منتشلو یادآور شد: آغاز به کار ثبت نام از معتکفین از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده بود و تا پایان همین ماه ادامه داشت.

برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف ویژه معتکفین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در ادامه اظهار داشت: بر اساس طرح با قرآن در زلال اعتکاف شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف طی سه روز از ۱۳ لغایت ۱۵ رجب با برنامه های متنوع قرآنی آشنا گردیده و فرصت خواهند داشت با استفاده از فضای معنوی به وجود آمده دل و جان خود را با رایحه روح بخش قرآن جلا دهند.

وی افزود: این برنامه های قرآنی در طرح با قرآن در زلال اعتکاف شامل اصلاح قرائت نماز؛ اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یک صفحه از قرآن و برنامه تلاوت قرآن می باشد.

حجت‌الاسلام منتشلو با بیان اینکه برنامه تلاوت قرآن شامل دو بخش؛ ختم کل قرآن کریم و تلاوت قرآن روز آخر مراسم است؛ گفت: با توجه به فرصت مقتضی و فضای معنوی حاکم در مراسم اعتکاف ختم کل قرآن حداقل یکبار و به صورت جمعی و اختیاری برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله «قرآن در زلال اعتکاف» فرصتی استثنایی برای ترغیب نسل جوان و نوجوان با آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) است.

ارسال نظرات