یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:
علی عرب صالحی گفت: در انعقاد پیمان‎های پولی با دلار آمریکا مشکلات فراوان ایجاد شده است، بانک مرکزی ارز محلی را در تبادلات تجاری جایگزین کند تا بیش از این به مبادلات ارزی بین المللی برای فعالان اقتصادی خسارت وارد نگردد.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۶۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

علی عرب صالحی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افشاگری ولی الله سیف از عدم نتایج اقتصادی از برجام اظهار داشت:  این سخنان نشات گرفته از این است که برجام  نتوانسته برآورد پولی کشور  برای مدیریت اقتصادی تامین نمایدعلی رغم اینکه دولتمردان ایرانی در تبادلات مالی مهم تصور می ‎ساختند.

وی با بیان اینکه رییس کل بانک مرکزی، نگاه خوش بینانه از برجام را علنا رد کرد افزود: برجام نتوانست انتظارات دولتمردان را  برآورده سازد، گشایش اقتصادی صورت نگرفته و سیستم مالی دلار همچنان مشکلات تجاری را افزایش داده است.

علی عرب صالحی گفت: در انعقاد پیمان‎های پولی با دلار آمریکا مشکلات فراوان ایجاد شده است، در این شرایط بانک مرکزی راهکاری برای رفع این مشکل ارائه دهد و ارز محلی را در تبادلات تجاری با طرف‎ تجاری محسوب کند تا بیش از این به مبادلات ارزی بین المللی برای فعالان اقتصادی خسارت وارد نگردد.
ارسال نظرات