نماینده ولی فقیه در لرستان:

طرح تحول نظام سلامت یک فرصت استثنایی برای جبران عقب ماندگی های لرستان است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت یک فرصت استثنایی برای جبران عقب ماندگی های لرستان در حوزه بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۷۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در دیدار با رئیس، معاونین و دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان استان لرستان که به در آستانه هفته سلامت در محل بیت نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، پیشرفت های پزشکی و اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دستاوردهای نظا دانست و گفت: طرح تحول نظام سلامت یک گام اساسی برای ارتقاء سلامت در کشور بوده است از سوی دیگر این طرح برای استانهایی مانند لرستان یک فرصت استثنایی است که برای جبران عقب ماندگی ها در این حوزه از آن بهره ببرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بیش از استانهای دیگر از طرح تحول نظام سلامت بهره بگیریم افزود: اگر می خواهیم در قالب طرح تحول نظام سلامت با دیگر استانها رقابت کنیم باید در این میدان رقابت در جذب نیروی متخصص و تامین تجهیزات و زیرساخت های سلامت پیشگام باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر بتوانیم از فرصت پیش آمده در قالب طرح ارتقاء نظام سلامت استفاده کنیم می توانیم شاهد بهبود وضعیت بهداشت و درمان در استان باشیم.

میر عمادی بر ضرورت جذب پزشکان متخصص توانمند در استان تاکید کرد و ادامه داد: پزشک باید جامعه نگر و کلی نگر باشد؛ اما متاسفانه پزشکان ما فقط نسخه نویس هستند و با این حال چنین پزشکانی نمی توانند تضمین کننده سلامت باشند.

وی اظهار کرد: پزشک فقط نسخه نویس نیست؛ بلکه باید به عنوان سفیر سلامت هم تضمین کننده سلامت باشد و هم نسبت به ریشه یابی و آگاهی بخشی به جامعه اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان توجه به مقوله پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان را ضروری دانست و گفت: مسئله اصل پیشگیری است؛ اما متاسفانه امروز شاهدیم که بیشتر اعتبارات در بخش درمان صرف می شود.

وی با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه دین اسلام به مقوله پیشگیری نپرداخته و در این زمینه به ارائه دستور و تضمین سلامت اقدام نکرده است، افزود: دستورات دین اسلام برای پیشگیری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر می خواهیم سلامت ما حفظ شود باید به اصلاح رفتار و کردار خود بپردازیم گفت: تا زمانی که خشونت باشد، اخلاق مداری حاکم نباشد و ارزش های اسلامی حفظ نشود سلامت انسان ها در خطر است.

میرعمادی بیان کرد: چیزی که نظام سلامت را به خطر می اندازد عیب و نقص وارد کردن به نظام طبیعت است به گونه ای که با قطع کردن طبیعت و آلوده کردن محیط زیست طبیعت را دگرگون می کنیم.


ارسال نظرات