معاون امور فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

بازدید از موزه شهدای استان زنجان برای عموم مردم آزاد است

موزه شهدای استان زنجان همه روزه برای بازدید عموم مردم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این موزه از آثار و وصایای شهدا بازدید کنند.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۸۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
معاون امور فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در حاشیه بازدید مسئولان استانی از موزه شهدای استان زنجان گفت: موزه شهدای زنجان در سال 1378 مصادف با صدمین سال تولد امام راحل و مقارن با هفته دفاع‌مقدس در زنجان تاسیس شد. محل موزه شهدای زنجان در خانه توفیقی، اولین شهردار زنجان قرار دارد که قدمت این اثر صد ساله است و با زیربنای 556 مترمربع و مساحت 371 مترمربع ایجاد شده است.

علی بیات افزود: آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه از خانواده‌های شهدا، هم‌رزمان، جانبازان و ایثارگران جمع‌آوری شده و در معرض دید عموم همشهریان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار سند فرهنگی، موزه‌ای و حجمی در این موزه جمع‌آوری شده است که شامل البسه، وسایل شخصی، آثار فرهنگی، وصیت‌نامه، دست‌نوشته و مناجات‌نامه‌ها است که متعلق به شهدای استان زنجان است.

بیات افزود: در طول تاریخ، کشورمان همواره نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و همواره با تمسک به این فرهنگ اجازه تجاوز و نگاه ناروا به کشورمان داده نشده و لازم است در این عرصه نسل امروز و آیندگان نیز حافظ و نگه‌دار این فرهنگ باشند که در این زمینه شاهد بازدید دانش‌آموزان مدارس از این موزه هستیم.

این مسئول یادآور شد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات موضوعی است که موجب می‌شود تا افراد از وجود چنین پتانسیلی آگاهی داشته باشند و برای بازدید از آن ترغیب شوند، پس لازم است در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موزه شهدای استان زنجان همه روزه برای بازدید عموم مردم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این موزه از آثار و وصایای شهدا بازدید کنند.

ارسال نظرات