کارشناس مسائل نفت و انرژی در گفتگو با «بسیج»:

ایران باید به طرح فریز نفتی بپیوندد

محمود کریمی بیرانوند گفت: بنده اعتقاد دارم جمهوری اسلامی ایران باید هرچه سریعتر به فریز نفتی بپیوندد تا بیشتر از این نفت مفت تولید نشود.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۶۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل نفت و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج گفت: بنده اعتقاد دارم جمهوری اسلامی ایران هرچه سریعتر به فریز نفتی بپیوندد و اصلا تلاشی در جهت تولید بیشتر نفت صورت نگیرد و  از فریز نفتی ایران حمایت می‎کنم.

وی با بیان اینکه اصرار ایران در عدم فریز نفتی فقط به معنای کاهش قیمت نفت است افزود: اینکه نفت این ماده بین نسلی در زمین بماند و زمانی استخراج نماییم که توانمندی تبدیل نفت خام به فراورده‎های نفتی داشته باشیم مهم است؛ فراوری نفتی اعم از پتروشیمی بیمه کننده اقتصاد کشور از خطرات حوزه نفتی است.

کریمی در خاتمه گفت: با سیاست عربستان در رابطه با اینکه نفت ایران فریز شود موافقم و موجب می‎شود تا دولتمردان نفت را در شکلی که ارزش افزوده داشته باشد صادر کند ؛ نفت را نباید برای درآمد زودبازده اقتصادی کشور در نظر داشت؛ بلکه پاسداشت نفت برای آیندگان مهم است.

وی در خاتمه افزود: متاسفانه وزارت نفت از اول انقلاب تا کنون بهای زیادی به نیروی انسانی داخلی نمی‎دهد و  امید داشتیم تا با تحریم رو به سوی توانمندی نیروهای انسانی داخلی  نماید که همچنان میسر نبوده است و نفت را به عنوان یک محصول استراتژیک بداند نه محصول قابل فروش.

ارسال نظرات