رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد:

زوایای بین‌المللی حادثه طبس مورد غفلت واقع شده است/ مبارزه با نفوذ دشمن از مهمترین شاخصه‌های شهید منتظرقائم بود

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با بیان این مطلب که زوایای بین‌المللی حادثه طبس مورد غفلت واقع شده است، گفت: مبارزه با نفوذ دشمن از مهمترین شاخصه‌های شهید منتظرقائم بود.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۷۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سرهنگ غلامحسین دشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: مهمترین دلیل معرفی شهید شاخص با توجه به اینکه همه شهدا شاخص هستند، این است که برخی ویژگی‌هایی در شهدایی هست که می‌تواند به عنوان الگویی خاص در برهه‌ای از زمان برای جوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوهره فرهنگ تشیع و اسلامی و اساس قدرت فکری جامعه اسلامی روحیه ایثار و شهادت است، گفت: در طول تاریخ چنین بوده که دشمنان سعی کرده‌اند جایی که توفیقی حاصل نمی‌کنند، چهره‌ ننگین خود را از دید مردم بپوشانند.

دبیرمجمع بسیج استان یزد بیان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با راه اندازی فتنه ها، توطئه ها، منافقین و تشکیل جنگ هشت سال دفاع مقدس اقدامات زیادی علیه ملت ایران انجام دادند.

دشتی گفت: الان ما با نسل جوانی روبرو هستیم و فرصتی برای دشمن ایجاد شده که بخواهند اقدامات ننگین خود علیه ملت ایران را بپوشانند تا عرصه ای جدید از دشمنی خود را آغاز کنند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با تاکید براینکه نباید این زمینه فراهم شود که دشمن بتواند چهره ننگین خود را از دید مردم ایران به ویژه جوانان بپوشاند، گفت: باید با دید باز این ترفند دشمن را نقش بر آب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های شهید منتظر قائم این بود که نام ایشان در مبارزه با جریانات استکبار جهانی به صورت مستقیم و جریانات وابسته به صهیونیسم گره خورده است.

دبیرمجمع بسیج استان یزد با اشاره به اینکه شهید منتظر قائم پیش از انقلاب یک مجاهد در عرصه فکر و عمل بودند، گفت: این شهید بزرگوار در دوران سربازی با وجود اینکه به شدت تحت نظر بودند، مبارزات انقلابی خود را آغاز کردند.

دشتی بیان کرد: شهید منتظر قائم با تشکیل گروهی مبارزات خود را با طاغوت آغاز کردند و پس از مدتی توسط رژیم طاغوت دستگیر شده و به زندان می افتند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: شهید منتظر قائم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشرافی که بر اندیشه انقلاب داشتند، در چند بخش مبارزات خود را با تجربه قبل از انقلاب به صورت مستمر و عمیق تر آغاز کردند.

وی مبارزه با جریان تحجر در قالب انجمن حجتیه را یکی از ابعاد مبارزات فکری این شهید دانست و گفت: مبارزه با جریان لیبرال وابسته به غرب بعد دیگر اندیشه ایشان بودند.

دبیرمجمع بسیج استان یزد افزود: مبارزه با جریان شرق و کمونیست بعد دیگری از شخصیت ایشان بود، البته باید توجه داشت که همزمان با این مبارزات فکری و افشاگریهایی که انجام شد، ایشان در صحنه عمل هم حضور داشتند و اوج این مبارزات به مسئله حادثه طبس به عنوان یک حادثه جهانی به وقوع پیوست.

دشتی گفت: امسال پس از 35 سال از حادثه طبس، بسیاری از زوایای این حادثه که هم برای ما و هم برای دشمنان نظام بسیار مهم بود، هنوز برای جامعه شناخته نشده باقی مانده است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد گفت: وقتی که محمد منتظرقائم از مرکز فرمان حضور در این عرصه را دریافت می‌کند، بلافاصله خود را در منطقه حاضر می‌کند و به پیدا کردن اسناد می‌پردازد.

وی افزود: شهید منتظر قائم بلافاصله پس از حضور در منطقه با یک شناسایی میدانی، موفق به پیدا کردن بالگردی می‌شوند که وظیفه حمل اسناد را به عهده دارند.

دبیرمجمع بسیج استان یزد با تاکید بر اینکه براندازی نظام یکی از اهداف مهمی بود که در این عملیات توسط آمریکا و همپیمانانش مد نظر بود، گفت: پیش‌بینی شده بود که اگر نیروی هوایی ایران بخواهد از مهرآباد حرکت کند و مانع عملیات شود، توسط دو فروند هواپیمای غول پیکر آنها که قدرت شلیک با برد زیاد و دقیق دارند مجموع هواپیماهای جنگی و غیرجنگی مهرآباد را نابود کنند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد افزود: به محض اینکه این عملیات شکست می‌خورد بیانیه‌ای توسط کاخ سفید منتشر می‌شود که دقیقا همانند رمزی است که در کودتای 28 مرداد از رادیو منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: درست 30 دقیقه پس از پخش این اعلامیه، فانتومها به دستور بنی صدر خائن به پرواز در می‌آیند و منطقه را بمباران و تیرباران می‌کنند و عده‌ای از رزمندگان از جمله شهید منتظر قائم به شهادت می‌رسند.

تسنیم/

ارسال نظرات
آخرین اخبار