با گذشت بیش از سه دهه از عمر افتخار آمیز انقلاب اسلامی و در دهه چهارم که به فرموده مقام معظم رهبری دهه عدالت و توسعه نام گرفته است، حرکت به سمت جامعه اسلامی، رشد و شتاب بیشتری گرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۸۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، رضا طریفی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک ولادت های ماه رجب به عنوان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از عمر افتخار آمیز انقلاب اسلامی و در دهه چهارم که به فرموده مقام معظم رهبری دهه عدالت و توسعه نام گرفته است، حرکت به سمت جامعه اسلامی، رشد و شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزود: قطعاً در این دوران حساس رشد کمی و کیفی و تحقق بسیج دهها میلیونی که در واقع یکی از تشکل های امت حزب الله است، از ضروریات محسوب می شود.

طریفی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این ضرورت مهم قطعاً حضور سازمان یافته نخبگان، اندیشمندان، صاحب نظران و فرهیختگان زمینه مشارکت برای تحقق جامعه اسلامی را فراهم می کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان هم در این راستا سعی کرده است که با تشکیل مجمع سالانه بسیج و حضور برجسته ترین افراد اندیشه ورز حزب الهی آموزش و پرورش و همچنین با ساماندهی کارگروه های موضوعی و شوراهای عالی در کانون بسیج فرهنگیان از نواحی تابعه سپاه حضرت ولی عصر (عج) در واقع زمینه ای فراهم کند برای استفاده لازم از همه ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگیان استان در جهت تحقق اهداف زیر است:

وی افزود: مهمترین هدف و شاخص ما در مجمع بسیج فرهنگیان به دنبال آن هستیم، اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در جهت سرعت بخشیدن به روند اسلامی شدن مجموعه آموزش و پرورش و پیش برد اهداف و ماموریت های بسیج فرهنگیان با همفکری نظام مند صاحب نظران بسیجی آموزش و پرورش است.

طریفی عنوان کرد: به منظور رسیدن به این هدف، موارد ذیل در مجموعه بسیج فرهنگیان دنبال می شود:

1-مشارکت حداکثری صاحب نظران و اندیشمندان آموزش و پرورش استان در پیشبرد همه جانبه تشکل بسیج فرهنگیان در استان
2-پایش محیطی شرایط آموزش و پرورش استان با تحلیل تهدیدات ، فرصت ها، نقاط ضغف و قوت و ارائه راهکارهای پیشبرد به سوی هدف با حداکثر ظرفیت ها و عبور از موانع و مشکلات
3-ایجاد وحدت و هم افزایی فکری در جهت تحلیل شرایط و اوضاع انقلاب اسلامی در بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش استان
4-هماهنگی اقدامات حزب الله از طریق شناسایی قابلیت های بسیج فرهنگیان با به هم پیوستن تلاش و جهاد بسیجیان فرهنگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش استان
5-پرورش کادر طراز انقلاب اسلامی و ارتقای کیفی آنها در مجموعه آموزش و پرورش استان
6-ظرفیت سازی در جهت جذب حداکثری، سازمان دهی و هماهنگ سازی همه وفاداران انقلاب اسلامی در مجموعه آموزش و پرورش استان برای حضور در صحنه های مورد نیاز انقلاب
7-ارتقاء فرهنگ کار تشکیلاتی بسیج فرهنگیان
و 8-کمک به کارآمد سازی نظام آموزش و پرورش از طریق حمایت از اقدامات سازنده و ارزش مدار مسئولین اجرایی آموزش و پرورش استان

رضا طریفی خاطرنشان کرد: این موارد ذکر شده اهداف سازمان بسیج فرهنگیان در قالب شوراهای راهبردی کانون های بسیج فرهنگیان که متشکل از همکاران فرهیخته واندیشه ورز شما است که دنبال می شود.

وی در همین خصوص گفت: نخستین مجمع سالانه بسیج فرهنگیان در شهریورماه 93 تشکیل شد که درآن انتخاباتی برگزار و در آن  هیات رئیسه مجمع شامل محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان رئیس شورا، دبیر و نایب رئیس شورا، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان،  نایب رئیس دوم شورا برادر رضوی، بازرس اول بادر بال افکن، بازرس دوم خانم کاوه هستند.

طریفی خاطرنشان کرد: پس از تعیین هیات رئیسه، بلافاصله مسئولین هشت کارگروه ها را مشخص کردیم و احکام مسئولیتی آنان از سوی معاونت بازرسی سپاه استان صادر شد. تقریباً ماهیانه یک جلسه را در این خصوص برگزار کردیم که تاکنون به 18 جلسه مستمر رسیده است که در این جلسات نزدیک به 36 موضوع از جمله موضوعات بومی مطرح شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان عنوان کرد: در کارگروه های مجمع از جمله بخش اقتصادی و اجتماعی فعالیت هایی صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه که مهم است این است که حرکتی در اقشار مختلف بسیج صورت گرفته و حرکت میمون و مبارکی است.

طریفی خاطرنشان کرد: این ترکیباتی که مطرح شد در کانون های نواحی مختلف استان نیز وجود دارند که فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات