ماه رجب گاهِ اعتكاف است، در این ماه، كه هنگامه تحول است، عاكفان كوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوك را پیموده و پله پله به خدا نزدیكتر می شوند.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۹۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲





خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه بابل، حجت الاسلام عزیزاله حجازی نیا در گفتگوی خبری به مناسبت ایام البیض گفت: انسان آمیزه ای است از جسم و جان و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و كمال است، روح انسان نیازمند نیایش است، مناجاتی شیرین و زیبا، هم كلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرتهااز آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز و راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.

حجت الاسلام حجازی نیادر خصوص ارزش و اهمیت ماه رجب و فرصت های ناب عبادت و بندگی خداوند یكتا اظهار داشت:هرگز نمی توان ارزش همه زمانها را برابر دانست، چنان كه نمی توان همه مكانها را برابر شمرد. برخی زمانها و مكانها ارزشی والا دارند. ماه رجب ارزشمند است، ماه سلوك و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتكاف است. در این ماه، كه هنگامه تحول است، عاكفان كوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوك را پیموده و پله پله به خدا نزدیكتر می شوند. معتكف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاكف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می گردد. ماهی كه عشاق از سفره پرفیض الهی، لقمه های راز بر می چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار یافتگان، مشام جان را می نوازد.

وی در خصوص شرایط فرد معتكف گفت: روزه كه خود عبادتی ارزشمند است شرط اعتكاف است. حضور در مسجد و خواندن نماز هم شرط آن است. عاكف سه روز در مسجد مقیم می گردد و جز برای ضروریات، كوی دوست را ترك نمی گوید. خود را از حلال باز می دارد تا با تمرین بندگی، جهاد با نفس را بیازماید و در حقیقت اعتكاف عهد مودّت و میثاق مجدد با پروردگار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها