مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد خبر داد
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: سال گذشته موفق به اخذ مجوز افزایش ۴۸ تخت به ظرفیت بیمارستان شهدای کارگر شدیم و امسال این ظرفیت اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۰۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدحسین توحیدی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه سازمان سلامت جهانی امسال تلاش خود را بر روی بیماریهای غیرواگیر گذاشته، اظهار داشت: یکی از بیماریهای غیرواگیری که در یزد بسیار شیوع دارد، دیابت است.

وی با تاکید بر اهمیت آگاه‌سازی مردم نسبت به این بیماری، گفت: دیابت بیماری است که هم ژن در آن موثر است و هم محیط و به همین دلیل افراد هم به لحاظ ژنتیکی و هم به لحاظ محیطی می‌توانند به این بیماری دچار شوند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: استفاده زیاد از شیرینی یکی از دلایلی است که در استان یزد سبب شیوع دیابت شده است.

توحیدی فر مهمترین اقدام سال گذشته تامین اجتماعی یزد را پیگیری، ساخت و تجهیز پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان بافق دانست و گفت: این پروژه چندماه زودتر از موعد مقرر به صورت کامل تجهیز و راه‌اندازی شد که به عنوان یک رکورد در کشور مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در این پلی کلینیک مشکل نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص وجود دارد، گفت: کار بهسازی بیمارستان شهدای کارگر شروع شد و بخش قلب به صورت کامل از نو ساخته شد و امیدواریم در یک ماه آینده این بخش با شکل و تجهیزات جدید به بهره‌برداری برسد.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان یزد یکی از مشکلات بیمارستان شهدای کارگر را کمبود تخت دانست و گفت: مجوز افزایش 48 تخت برای این بیمارستان در اسفند گرفته شد و این بیمارستان به یک بیمارستان 304 تخت خوابی تبدیل می‌شود.

توحیدی‌فر ادامه داد: اجرای طرح نسخه الکترونیک به صورت پایلوت کشوری برای اولین بار در استان یزد اجرا شد و در این طرح بیمه شده با کارت ملی به پزشک مراجعه کرده و نسخه وی در سیستم ثبت شده و بدون نیاز به دفترچه می‌تواند نسخه خود را با ارائه کارت ملی از داروخانه دریافت کند.

وی تصریح کرد: به این وسیله اگر داروخانه یکی از داروها را نداشت، بیمه شده می‌تواند بدون نیاز به صدور نسخه جدید، با مراجعه به داروخانه دیگر، آن دارو را دریافت کند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: طرح بیماریابی دیابت و آموزش روش زندگی برای بیماران دیابتی در یزد شروع شده و در طول سال هم این طرح ادامه پیدا می‌کند.

توحیدی‌فر گفت: برای حفظ سلامت پرسنل و از بین بردن کم تحرکی، عملیات ساخت سالن چند منظوره ورزشی در سال گذشته شروع شده و امیدواریم حداکثر تا پیش از 22 بهمن شاهد تکمیل این سالن باشیم.

وی با اشاره به اقدامات تامین اجتماعی در استان یزد ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در طول سال 94 روزانه 985 میلیون تومان برای بیمه شده‌ها در یزد هزینه شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان یزد در ارتباط با معوقات گفت: در یزد تا شهریورماه با تمام موسسات طرف قرارداد و با پزشکان تا مهرماه سال گذشته را تسویه حساب کردیم.

ارسال نظرات