"رفع آلودگی هوای کلانشهر اراک مطالبه چندین ساله مردم از دولت"

ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تسریع یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک یک مطالبه استانی و ملی بوده که اگر از سوی دولت مساعدت شود، دولت آقای روحانی هیچ کاری برای این استان در این چهار سال انجام نداده باشد با تحقق این مطالبه استانی، مردم استان قدردان خواهند بود.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۶۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به لزوم توجه به حوزه سلامت در استان اظهار داشت: حوزه سلامت بسیار گسترده و نیازمند تلاش جدی است، حوزه‌ سلامت با جسم و جان و حیات مردم سر و کار دارد.

وی افزود: هرگونه غفلت از حوزه سلامت آسیب‌های غیرقابل جبرانی به فرد و در نهایت به نظام وارد می‌کند چراکه سلامت نیروی انسانی که شاکله اصلی جامعه و محور توسعه را تشکیل می‌دهد، رسانه‌ها می‌توانند ما را در انجام این ماموریت یاری رسانند تا مشکلات حوزه سلامت را مرتفع سازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با برشمردن مشکلات حوزه سلامت استان تصریح کرد: مهم‌ترین مطالبه در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی بایستی رفع مشکل آلودگی هوای این کلانشهر باشد رفع مشکل آلودگی هوای اراک نیازمند همکاری و تعامل تمامی بخش‌ها است.

طاهراحمدی با اشاره به تعداد روزهای ناسالم در این شهر گفت: در سال 93 تعداد روزهای ناسالم در اراک یک‌صد روز بوده که در مقایسه با سال گذشته که به 37 روز رسیده کاهش چشمگیری داشته اما یک روز هوای ناسالم هم برای اراک زیاد است و باید تلاش کنیم این میزان به صفر رسد.

وی افزود: مردم از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت در این حوزه انتظار دارند، در حال حاضر هیچ بررسی کامل و جامعی که نشان دهد صنایع چقدر در آلوده کردن هوای اراک نقش دارند و یا وسائل نقلیه و سایر آلاینده‌ها چه میزان در ناسالم کردن هوای اراک تاثیرگذار هستند وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اراک با همکاری واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی، یک فرایند تحقیقی که تا امروز جای آن خالی بوده کلید خورده که اجرای این پروژه تحقیقاتی درکارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به تصویب رسید، تاکنون به علت نبود یک بررسی کامل، جامع و علمی، هر صنعتی در اراک خود را صنعت سبز نامیده و از هر گونه آلایندگی مبرا می‌داند.

طاهراحمدی با اشاره به اجرای طرح پایش آلودگی هوای اراک گفت: این پروژه ارتباط انواع بیماری‌های شایع در اراک را با مساله آلودگی هوا مشخص و مسیر و راه‌های کاهش این آلودگی‌ها و سهم هر کدام از صنایع در آلایندگی را مشخص می‌سازد تا اگر صنایعی انگشت اتهام به سویشان دراز است خود را تبرئه و اگر الایندگی ان‌ها به اثبات رسید مسئولیت خود را بپذیرند، چنانچه منابع مالی این پروژه تامین شود طی یک سال این طرح تحقیقاتی به سرانجام می‌رسد.

تکمیل و ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) یک مطالبه ملی است

وی تکمیل و تسریع ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) را ضروری دانست و افزود: ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک به عنوان یک مطالبه استانی و ملی در سفر ریاست جمهوری باید مطرح شود، اگر دولت آقای روحانی هیچ کاری برای این استان در این چهار سال انجام نداده باشد با تحقق این مطالبه استانی، مردم استان قدردان خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: برای نوسازی آن تاكنون یك هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و نیاز است كه برای پاسخگویی بهینه به نیازهای درمانی مردم ، این طرح درمانی در كوتاهترین زمان به سرانجام برسد.

این مقام مسئول در حوزه سلامت استان ادامه داد: در حوزه درمان کمبود تخت‌های بیمارستانی دغدغه بیماران بوده که این مسئله نیز باید در سفر رئیس‌جمهور به این استان مطالبه شود تا دیگر هیچ بیماری دغدغه ماندن در صف بستری را نداشته باشد همچنین ساخت و توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

طاهراحمدی با اشاره به تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: هم‌اکنون 2 هزار تخت بیمارستانی در 20 بیمارستان استان وجود دارد که به طور متوسط در هر بیمارستان 100 تخت وجود دارد که ضریب اشغال تخت در شهرستان‌ها متفاوت بوده به طوری که در برخی از شهرستان‌ها 50 درصد و در اراک به خصوص بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ضریب اشغال تخت بیشتر از صد درصد است.

وی افزود: اضافه کردن 364 تخت درمانی در بیمارستان‌های اراک از جمله 200 تخت درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج)، 100 تخت در بیمارستان سینا و 64 تخت در بیمارستان آیت‌الله خوانساری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات