خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: هزینه کردن یک درهم برای پیشگیری بهتر از هزینه کردن هزاران دینار برای درمان است.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۳۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام یزدی در "همایش کلینیک خانواده " حوزه 21 شهید جلالی ناحیه امام حسین(ع) ابراز کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و اگر یک درهم جهت پیشگیری هزینه شود بهتر از هزینه کردن هزاران دینار جهت امر درمان است.

وی با بیان اینکه این یک موضوع عقلی و نقلی است، افزود: با توجه به آیات و روایات ما موظف هستیم ابتدا به سراغ پیشگیری برویم تا درمان و قرآن نیز بر پیشگیری تاکید دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم اظهار داشت: از لحاظ حقوقی در دستگاه قضایی و به موازات آن در دستگاه های دیگر، هر کسی در هر شان و لباسی که هست موظف به پیشگیری است.

وی با بیان آنکه سه عامل وراثت، تربیت و محیط در رفتار آدمی تاثیر دارد، ابراز داشت: والدین باید فنون آموزش و تربیت فرزند را بیاموزند و در کنار تمامی عواملی که برای تربیت یک فرزند صالح نیازمند است مثل انگیزه، دانش و... تا زمانی که فضای سالم و آرامی در محیط خانواده وجود نداشته باشد، تربیت فرزند شایسته امکان پذیر نیست.

یزدی در ادامه بر نقش امر به معروف در پیشگیری از جرم تاکید نمود و افزود: در جهت استحکام خانواده باید ازدواج ها بهنگام و عاقلانه باشد تا خانواده ها از هرگونه اضطراب و آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها فاصله بگیرند و اسلام دستورات گسترده ای در این راستا دارد.

طرح کلینیک خانواده برای اولین بار به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم و حوزه 21 شهید جلالی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اجرا می شود.

در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، امام جمعه و ائمه جماعات، دهیاران، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قنوات، فرماندهان پایگاه های مقاومت و شورای بسیج حوزه 21 شهید جلالی حضور داشتند.

ارسال نظرات