خبرگزاری بسیج: همایش نکوداشت آیت اله نجفی اهری همزمان با روز شهرستان اهر، به همت شورای فرهنگ عمومی و سپاه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۷۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه شمالغرب سپاه در این همایش، منطقه ارسباران را با سابقه تاریخی درخشان و پرورش عالمان بزرگ دینی، یکی از مناطق مهم فرهنگی و معنوی استان برشمرد.

حجت الاسلام عباسعلی ولایی با اشاره به شخصیت ممتاز آیت اله نجفی اهری از مراجع بزرگ تقلید، فقاهت، دیانت و جامع گری را از جمله ویژگی های مهم این عالم برشمرد و گفت: آیت اله نجفی اهری در کنار بصیرت دهی به مردم در خصوص فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و دینی، در خصوص خیانت های رژیم فاسد طاغوت به مردم روشنگری می کرد.

وی با توجه به تألیفات دینی آن عالم فرزانه، افزود: با وجود اینکه بیش از 14 جلد از وی به رشته تحریر درآمده ولی متأسفانه کمتر از نصف این کتابها چاپ شده و نصف دیگر این تألیفات در دسترس نبوده و به نحوی شیفتگان تعلیم و تربیت دینی از محتوی جامع این کتابها بی بهره مانده اند.

حجت الاسلام ولایی، هجرت آیت اله نجفی اهری از نجف به منطقه ارسباران و اهر را نشان از عشق و علاقه این عالم به موطن خود عنوان و بیان کرد: آیت اله نجفی با وجود تاکید و نیاز حوزه نجف به خدمات علمی و دینی آن اندیشمند بزرگ دینی، خدمت به مردم زادگاه خود را در اولویت قرار داد و این نشان از صداقت و خلوص نیت وی در خدمتگذاری به مردم این شهرستان است.

امام جمعه اهر نیز در این همایش، تکریم از عالمان و بزرگان علم و فرهنگ، پیشکسوتان و فرهیختگان دینی را یک وظیفه عمومی برای تجلیل از خدمات آنها برشمرد و این اقدام را گامی عملی در جهت شناساندن این فرهیختگان به نسل جوان دانست.

آیت اله جواد حاجی زاده با قدردانی از دست اندرکاران این همایش، تجلیل از خادمان بزرگ علمی فرهنگی و دینی منطقه را اقدامی خداپسندانه و اتفاقی مبارک برای منطقه عنوان و بیان کرد: نامگذاری سالروز تولد ایت اله شیخ حسین نجفی اهری به عنوان روز شهرستان اهر، رویدادی تاریخی برای این شهرستان و منطقه ارسباران است.

در پایان این همایش، از تمبر یادبود آیت اله شیخ حسین نجفی اهری با حضور مسئولان استانی و محلی رونمایی شد.

آیت اله شیخ حسین نجفی اهری در تاریخ 1282 هجری قمری در اهر چشم به جهان گشود و پس از پایان دروس مقدماتی تکمیلی حوزوی در حوزه های علمیه اهر و تبریز به حوزه علمیه نجف عزیمت و پس از تکمیل تحصیلات عالیه حوزوی و کسب اجازه اجتهاد در محضر اساتیدی همچون آیت اله کاظم طباطبایی یزدی، شیخ محمد حسین نائینی، به زادگاه خود بازگشت و مشغول ارشاد و تعلیم و تربیت علاقه مندان علوم دینی این منطقه شد.

این اندیشمند ارسبارانی، در نهضت مشروطه و شکل گیری مبارزات انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام نقش موثر داشت که از تألیفات آیت اله نجفی اهری می توان به رساله عملیه المنتهی فی دین المصطفی، حدیقه الاحباب، شجره طوسی، شرح رسائل و مکاسب شیخ انصاری، مناسک حج، اربعه مائه، رد بهائیگری و آیا قران قابل ایراد است، اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها