دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از طرح کدگذاری پوشاک و البسه وارداتی به این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۰۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، علی‌اکبر زارعی نژاد در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که صبح امروز در سالن شهدای البرز برگزار شد، اظهار داشت: سال جاری اقدام و عمل را در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار داده‌ایم، بر این اساس کارگروه حمایت از تولید، طرح کدگذاری البسه وارداتی را پیگیری تا نسبت به ورود پوشاک  در کشور نظارت بیشتری انجام شده و جلوگیری از قاچاق آن صورت گیرد.

وی افزود: همچنین ساماندهی صادرات غیرنفتی و مشتقات آن از اولویت‌های استان در سالجاری بشمار می‌رود و بر این اساس محصولات و مشتقات نفتی با کد ویژه فرایند صادر خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: فرهنگسازی، توجه به اصل آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم سه عمده گام عملیاتی این کمیسیون در سال جدید بشمار می‌رود.

وی با ارائه گزارشی از طرح‌های پیشگیرانه گفت: سال گذشته  کالاهایی با ارزش 446 میلیارد و 235 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: علاوه بر این 581 مورد دستگیری، 290 توقیف و 363 پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

زارعی‌نژاد کالاهای قاچاق کشف شده در سال گذشته را محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو، مکمل‌های رژیمی، سیگار، میوه، البسه و مشروبات الکی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بحث فرآورده‌های نفتی سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 252 هزار و 370 لیتر فراورده نفتی در استان کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال قبل 50 درصد کاهش قاچاق فراورده‌های نفتی را در استان شاهد بوده‌ایم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: در کنار آن سال گذشته 30 کارگروه آموزشی با همکاری اتاق اصناف و کارگروه‌های فرهنگی و پیشگیری برگزار شد.

وی افزود: در سال 95 نگاه ما به مبارزه با قاچاق کالا و ارز بصورت کلان به مسائل اقتصادی است.

زارعی نژاد گفت:  آنچه مورد توجه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت در حمایت از تولید و رونق امنیت اقتصادی است با رویکرد جهادی مدنظر فعالیت‌های این کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته چشم انداز و برنامه‌های پیشگیرانه، مقابله و ایجابی را در دستور کار داشته‌ایم و اقدامات به سمت کاهش حجم قاچاق پیش رفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: بهبود اقتصاد و فضای کسب و کار و همچنین امنیت روانی و اقتصادی در کنار تقویت انگیزه‌های مردمی و ایجاد گرایش در مردم برای مصرف کالاهای ایرانی مورد هدف است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها نیم نگاهی نیز به تکالیف خود داشته و ظرفیت‌های موجود را شناسایی و تقویت کنند.

زارعی‌نژاد ادامه داد: تشکیل کمیسیون‌های فرعی در فرمانداری‌ها  و فرایند مقابله در شهرستانها با هدف کاهش قاچاق از مبداء تا مقصد مورد توجه باشد.

زارعی‌نژاد تصریح کرد: اقدامات عملیاتی و نفوذ به پوسته درونی شبکه‌ها و باندها همچنین ناامن کردن فرایند برای قاچاقچیان از برنامه‌های عملیاتی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان  در سال جدید خواهد بود.

وی تشکیل 9 جلسه استانی با 174 مصوبه، 46 جلسه، 368 مصوبه و 90 درصد اجرایی شدن، همچنین تهیه و تولید 160 خبر رادیویی و تلویزیونی را از اقدامات انجام شده این کمیسیون در سال گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها