خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سی و یکم اردیبهشت تا سوم خرداد در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۳۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی در نشست خبری که امروز در اداره اوقاف استان برگزار شد اظهار داشت: ستاد برگزاری مسابقات از بیستم اسفند سال گذشته تشکیل و اطلاع‌رسانی از چهاردهم فروردین آغاز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت نام از چهاردهم فروردین آغاز شده و تا یازدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد عنوان کرد: از یازدهم اردیبهشت تا سیزدهم خرداد فرصت بعدی برای ثبت نام باقی‌ماندگان است و حد فاصل مرحله شهرستانی و استانی نیز دوره‌های ویژه منتخبان شهرستانی برگزار می‌شود.

حسینی اراکی با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات از بیستم تیر تا دوازدهم شهریور ماه برگزار می‌شود گفت: بعد از مرحله استانی دوره آموزشی منتخبان جهت حضور در مرحله کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله کشور مسابقات از بیست و پنجم مهر تا هفتم آبان ماه در استان گیلان برگزار می‌شود افزود: این مسابقات در بخش خواهران و برادران و دو مقطع سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود.

حسینی اراکی با اشاره به اینکه زندگی انسان باید با تفسیر ولایت با قرآن عجین شود، اظهار کرد: تفکر احساس نیاز به قرآن باید در جامعه نهادینه شود و در این صورت بسیاری از مشکلات نیز رفع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به تربیت 36 هزار نفر در تربیت حافظان قرآن استان کرمانشاه در سال گذشته گفت: مرحله جدید این طرح آغاز شده و استان کرمانشاه برای امسال تربیت 9 هزار نفر را قبول کرده که پیش‌بینی می‌شود به 11 هزار نفر برسد.

حسینی اراکی با بیان اینکه حافظان چند جزء دوره گذشته نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند افزود: ثبت نام از حافظان قرآن آغاز شده و جهت جلوگیری از تکرار اسامی، تمامی ثبت نام کنندگان در سایت کشوری ثبت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهار امسال 18 هزار نفر در بقاع استان حضور پیدا کردند عنوان کرد: در طرح آرامش بهاری یک میلیون و 600 هزار بار زائر و 435 هزار نفر در بقاع متبرکه استان کرمانشاه حضور پیدا کردند.

حسینی اراکی از ساخت مرکز فرهنگی قرآنی احساس ماندگار با 4350 متر زیربنا در استان خبر داد و گفت: 59 نفر از محل اجرای نیت واقفان به کربلای معلی اعزام می‌شوند که دارای شرایط زیارت اولی و بالای 40 سال سن هستند.

ارسال نظرات