خبرهای داغ:
کارآفرین برتر بسیجی:

کارآفرینی در روستاها از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

توجه به ترويج و توسعه طرح هاي اقتصاد مقاومتي علاوه بر اينكه به تقويت رويه خودكفايي در روستاها كمك مي كند از سويي حلال مشكلات اقتصادي كشور و راهكار برون رفت از ركود تورمي است. از اين رو بايد از روشي توليد را توسعه و رونق داد كه كمترين ميزان وابستگي به نقدينگي را ايجاد و در سريع‌ترين زمان به بازدهي مطلوب برسد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۳۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از دالاهو، حسن نظري یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

نظري از جمله جوانان تحصیل کرده و فعال بسیج شهرستان دالاهو است که طعم محرومیت را در روستای محل زندگی خود لمس کرده است، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

این فعال حوزه اقتصادمقاومتي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو می گوید: شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود در آمد زایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

حسن نظري گفت: با توجه به اینکه كرندغرب شهركم جمعيتي است و اصولا فاقد شرکت و منابع تولیدی است بی شک مردم نیز برای کار و تداوم زندگی خود اقدام به مهاجرت از روستاها می نمایند کما اینکه روستای نزدیک به ۲۵۰ خانواری ما اکنون دارای ۱۰۰ خانوار است. اما ما اکنون در سایه دریافت تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی توانسته ایم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ نماییم.

نظري تصریح کرد: ما در فضایی هرچند محدود در مساحت كمي و در قالب دو قطعه با علاقه کار خود را شروع کردیم و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۴ نفر را مشغول خواهد کرد.

وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: این طرح در یک بازه زمانی ۸۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی میتواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار ، روز به روز به آن علاقمند تر خواهند شد.

نظري که کار خود را با پرورش قارچ آغاز کرده است، می گوید: بعد از گذشت يكسال فعالیت ظرفیت تولیدات حاصل از این فعالیت ها قابلیت افزایش خوبی داشته است، که بعلاوه تاثیر خوبی در حوزه خودکفایی و تامین معاش خانوادگی ایجاد کرده است.

وی می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای فنی و حرفه ای و با استفاده از راهنمایی های بسیج سازندگی و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک واحد تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده ام سودمند بوده است.

وی گفت: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایتهای مالی و پشتیبانی متولیان امر است.

نظري که خود اکنون در روستای محل تولدش یعنی سرچقا از حومه كرند غرب زندگی می کند، روستاها را از بهترین مکان ها برای اجرای طرح های متنوع اقتصاد مقاومتی بیان می کند و می گوید: به واقع باید بدانیم که همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند.

این فعال حوزه اقتصاد مشاغل خانگی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: اگر تمامی جوانان روستاها به جای مهاجرت به شهرهای دیگر و یا بیکاری با مطالعه در این زمینه یعنی پرورش و تولید قارچ و یا تدارک هرشغل دیگر در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئنا علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق می شوند

ارسال نظرات
آخرین اخبار