مدیر موسسه تحقیقاتی التمهید قم:

تمدن سازی اسلامی توسط ملت ایران تحقق می یابد

مدیر موسسه تحقیقاتی التمهید قم گفت: تمدن سازی اسلامی توسط ملت ایران تحقق می یابد
کد خبر: ۸۶۶۳۵۵۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام بهجت پور در جشن میلاد نور که در دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد گفت: تمدن سازی اسلامی با وجود رهبر معظم انقلاب و تحمل سختی ها توسط ملت ایران تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه ما در کنار رهبرانی همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رشد کرده ایم افزود: به برکت انقلاب اسلامی عظمت و بزرگی به روح ملت ایران دمیده شده است؛ به گونه ای که این عظمت و بزرگی در برابر عقب نشینی قدرت ها نمود پیدا کرده است.

مدیر موسسه تحقیقاتی التمهید قم با اشاره به اینکه برای شکوفایی جامعه نیا به نوآوری دانش و اجتهاد کامل داریم گفت: در جامعه ای که انسان ها برای کوچکترین حاجت خود را خوار می کند شخصیت های بزرگ همچون امام علی (ع) رشد نمی یابند.

بهجت پور ادامه داد: شخصیت حضرت علی(ع) در بزرگی و عظمت مورد تأیید همه انسان‌های آزاده، فرهیخته و مسلمان است بنابراین باید سعی شود علی‌وارهایی در جامعه و زندگی خود تربیت کنیم و شیوه به ثمر رسیدن شخصیتی چون علی(ع) را دریافت کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم بدانیم شخصیت امام علی(ع) چگونه تربیت شد باید ببینیم در لایحه‌هایی که رفتاری بی‌همتا و قابل پیش‌بینی از امیر المومنین(ع) قابل‌درک است چگونه می‌توانیم در جاهایی دیگر به کار ببریم.

مدیر موسسه تحقیقاتی التمهید قم با بیان اینکه در دوران کودکی امام علی(ع) نکته‌های بسیاری وجود دارد که در قرآن به نحوی منعکس‌شده است عنوان کرد: در اسلام مسئله مهمی که مطرح می‌شود بزرگواری است و امام علی(ع) دارای انسانیتی بزرگ، سخاوت، دلسوزی و عاطفه هستند و جزء کریم‌ترین شخصیت‌هایی است که در دنیا وجود دارد.

گودرز کریمی‌فر مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان نیز در این جلسه به برنامه‌های این سازمان در روز میلاد امام علی(ع) اشاره و اظهار داشت: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این سازمان در 25 منطقه و شهرستان به مناسبت میلاد امیر المومنین(ع) در 13 رجب اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های 13 رجب به دستگاه‌های اجرایی سراسر استان معرفی و جشن میلاد نور در 20 شهرستان استان به‌ صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان بابیان اینکه 500 روحانی به کانون‌ها و مساجد در راستای برگزاری جشن‌های میلاد نور اعزام‌شده است عنوان کرد: ویژه‌نامه‌های متناسب با 13 رجب در نشریات استان منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینهٔ جشنواره فرهنگی با عناوین وبلاگ نویسی، شعر، داستان، پوستر، کتاب‌خوانی و اجرای آن در 13 رجب، برنامه‌ریزی برای تشکیل پرسش و پاسخ دینی دانش‌آموزان با موضوع فضائل امیر‌المومنین(ع) و پاسخ به شبهات در تمام مقاطع تحصیلی توسط اساتید برجسته انجام می‌شود.

کریمی فر تصریح کرد: مسابقه پیامکی با موضوع توصیف امام علی(ع) با محوریت کعبه و اعتکاف برگزار و کتابت خطبه غدیر توسط دانش‌آموزان هنرمند انجام می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار