مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: اعتکاف، فرصتی مغتنم برای خود سازی وخلوت با خدا است که باید از آن بهرمند شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۷۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان ، همزمان با فرا رسیدن ایام مبارک اعتکاف، در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص فضیلت ایام اعتکاف و موضوع اعتکاف گفت: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظلّه العالی) در یکی از فرمایشاتشان در ماه رجب فرمودند: ماه رجب ماه توسل، خضوع ،ذکر ،توبه ، خودسازی و زدودن سیاهی دل است.

وی خاطرنشان کرد: دعای ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، همه، وسیله ای است برای اینکه ما بتوانیم دل و جانمان را یک طراوتی ببخشیم، سیاهی ها وگرفتاریها را از خودمان دورکنیم ، این فرصتی است برای ما و به خصوص برای کسانی که توفیق پیدا می کنند در این ایام معتکف شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان افزود:اینجانب، خدا را شاکرم که می بینم مردم ما و به خصوص جوانان ما، دلشان به سوی معنویت، به سوی دعا، به سمت تضرّع، متمایل است. این فرصت را قدر بدانید و این ارتباط را با خدا محکم کنید تا بتوانید با اراده محکم و استوار وارد همه میدانها شوید.

این مسئول بیان کرد: امام جواد (علیه السلام) می فرمایند: مومن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید.

رضی با تاکید بر حدیث شریف امام جواد(علیه السلام)، کسی که در اعتکاف شرکت میکند، اولا این فرصت را باید توفیقی از جانب پروردگار متعال بداند اظهار کرد: چرا که این توفیق نصیب هر کسی نمی شود و ثانیا از این فرصت استفاده کرده و در خلوت با خداوند متعال خودش را محاکمه و محاسبه کنند.

وی گفت: این سه روز ایام اعتکاف، فرصت بسیار مناسبی است که شخص معتکف، با خدای خودش خلوت کند ، چرا که اگر انسان از ایمانی قوی هم برخوردار باشد، احتیاج دارد که ساعت یا ساعاتی را با خدای خود خلوت کند و متوجه او شود. در اعتکاف می توان خدائی شدن و خدائی بودن در همه کارها را تمرین کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان اذعان کرد: اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسانی که در پیچ وخم مادیات غرق شده، کمی فکرکند و خود را باز یابد و دل از غیر خدا بکند و روح بندگی و اطاعت را در خود زنده نماید.

این مسئول عنوان کرد: در اعتکاف است که می توان تعلّقات را در راه محبوب حقیقی، ذبح کرد و از آثار دنیوی و اخروی اعتکاف بهره برد.

رضی خاطرنشان کرد: معتکف در ایام اعتکاف با قرآن بیشتر از پیش مانوس است و با خواندن نماز و دعا و توجه به ائمه اطهار(علیهم السلام)، گامی بزرگ در سلوک الی الله بر میدارد .

ارسال نظرات