معاون خدمات شهری شهرداری مطرح کرد:

برخورد دستگاه قضاء با متخلفین در تبلیغات انتخاباتی

معاون خدمات شهری شهرداری گفت: دادستان خرم آباد و نیروی انتظامی آمادگی خود را برای برخورد قاطعانه با متخلفین در تبلیغات انتخاباتی اعلام کردند.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۷۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدخانی در چهاردهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر خرم آباد که با موضوع پویش تبلیغات پاک و با حضور نمایندگان کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی برگزار شد، گفت: دادستان خرم آباد و نیروی انتظامی به مانند دور اول انتخابات آمادگی خود را برای برخورد قاطعانه با متخلفین در تبلیغات انتخاباتی مربوط به شهر خرم آباد در قالب طرح پویش تبلیغات پاک اعلام کردند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته قضایی و حقوقی در راستای برخورد با تخلفات در تبلیغات انتخاباتی، افزود: در دور اول انتخابات، تخلفات رخ داده در تبلیغات انتخاباتی مستند سازی شده و در حال حاضر نیز پروند متخلفین در شعب قضایی در دست بررسی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد با بیان اینکه در دور دوم انتخابات هیچ تغییری در روال تبلیغات ایجاد نشده است؛ از این رو ضرورت دارد روال دور اول توسط کاندیداها رعایت شود؛ گفت: شهرداری بدون طرفداری ازکاندیدای خاصی در ایجاد بستر مناسب برای تبلیغات سایر کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتخابات در خرم آباد تلاش می کند؛ از طرفی با تبلیغات غیرمجاز نیز برخورد قانونی صورت می گیرد.

محمدخانی با تاکید بر اینکه از کاندیداها انتظار داریم که حامیان خود را نسبت به ممنوعیت های قانونی در خصوص تبلیغات، توجیه کنند ادامه داد: قانون گذاری اصلی ترین رسالت یک نماینده مجلس است و با این حال اگر کاندیداهایی برای جلب آراء مردم تن به قانون گریزی دهد قطعا موجب تغییر نگاه افکار عمومی نسب به خود می شود و شکست می خورد.

وی اظهار کرد:: بر اساس قانون انتخابات هر کاندیدا در هر منطقه از شهرداری تنها می تواند یک ستاد داشته باشد و همچنین باید پوستر های آنها در محل ستادها و در اندازه های تعیین شده نصب شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد گفت: در دور دوم انتخابات نیز تبلیغات درسه خیابان امام حدفاصل پل حاجی تا پارک صخره ای، خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شهید مطهری ممنوع است؛ البته در مرکز شهر جایگاه های خاصی برای نصب پوستر با داشتن شرایط کاملا یکسان و برابر پیش بینی شده است.
ارسال نظرات