دولتمردان سياسي بدون سپاه نمي‌توانند استقلال كشور را حفظ كنند و از نظر آمريكا، ايران به خاطر سپاه تروريست است.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۴۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت‌الاسلام يدالله صفري، امام جمعه گرمي در خطبه‌هاي نماز جمعه با گراميداشت دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اظهار كرد: جايگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت‌هاي بي‌شمار رزم آوران آن نهاد در طول هشت سال دفاع مقدّس، در قالب وصف نمي‌گنجد و اقتدار و توليدات تسليحاتي و اطاعت از امر ولايت و تبعيت محض لرزه به تن دشمنان انداخته است.
 
وي با بيان اينكه آمريكا  به خاطر سپاه به ايران حمله نكرده است؛ گفت: دولتمردان سياسي بدون سپاه نمي‌توانند استقلال كشور را حفظ كنند و از نظر آمريكا، ايران به خاطر سپاه تروريست است؛ چون سپاه در عراق و سوريه مي‌جنگد در مقابل دست نشانده‌هاي آنها ايستادگي مي‌كند.
 
وي سپاه را درياي خروشان و نهر پر تلاطم و فرزند برومند انقلاب اسلامي وصف كرد و گفت: اين نهاد مردمي در شرایط سخت با همه قوا از مرزها و کیان انقلاب دفاع می‌کند.
 
حجت‌الاسلام صفري خاطرنشان کرد: در هر زمانی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید دشمنان واقع شده سپاه با همه توان وارد صحنه کارزار شده و نقش خود را ایفا کرده است.
 
وي با تسليت 15 رجب سالروز وفات حضرت زينب(س) گفت: زنان جامعه ما روش و مدل زندگی خود را برپایه زندگی ایشان پایه‌گذاری کنند و اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نیست؛ اما باید حد و مرز، حجاب و عفت حفظ شود.
 
خطيب جمعه گرمي ادامه داد: حضرت زینب(س) الگوی عفت و پاکدامنی است و ایشان برای زنان جامعه امروز ما الگو می‌باشد.
 
حضرت زینب(س) پیام‌آور کربلا الگوی صبر و مقاومت است و حضرت زینب(س) را می توان قهرمان صبر نامید.
 
وي با یادآوری این مطلب که توطئه ننگین آمریکا در واقعه طبس با امدادهای غیبی الهی شکست خورد؛ افزود: علت امدادهای غیبی الهی به ملت ایران را می توان در عمل به عهدی دانست که ملت ایران با خدای خود بسته بودند و آن حفظ اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بود.
 
وی با تشریح واقعه طبس و اینکه طوفان شن به اذن الهی تمام برنامه های آمریکا را به هم ریخت و این کشور را رسوای جهان کرد گفت: واقعه طبس همواره برای ملت ایران یادآور این است که آمریکا همیشه و در همه زمان ها دشمن ما بوده و هست و باید در مقابل این دشمن همواره هوشیار و آگاه باشیم.
 
امام جمعه گرمي در ادامه با اشاره به اینکه اگر مجلس ترحیم تشریفاتی شود و تجملات در آن جلوه کند انسان از آثار آن فاصله می‌گیرد، افزود: تشریفات و تجملات در مراسم ختم برای میت هیچ ثمره‌ای ندارد و خدمات تجملاتی و اسراف گرایانه نه تنها هیچ سودی برای میت ندارد بلکه عذابی برای روح او می شود.
 
امام جمعه گرمي فرهنگسازی در این زمینه را امری ضروری می‌داند و اظهار كرد: باید در این زمینه کار شود و صاحبان عزا به واقعیت‌ها برسند و این را بدانند که اگر هدفشان آرامش متوفی است به جای تجملات زمینه قرآن خوانی و خیرات را برای او فراهم کنند.
ارسال نظرات