سعید جلیلی در یادواره شهدای دانشجوی میبد:

کلید گم شده حل مشکلات در اندیشه و غیرت دینی است/ با همه تحریم‌های دشمنان پیشرفت‌های هسته‌ای حاصل شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، لازمه خلق حماسه‌های بزرگ را اندیشه و غیرت دینی دانست و گفت: با وجود اندیشه و غیرت دینی است که می‌توان حماسه‌های بزرگ را در کشور رقم زد.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۵۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نل از روابط عمومی دانشگاه حائری میبد، سعید جلیلی در یادواره شهدای دانشجوی میبد با بیان اینکه در ایران چه اتفاقی افتاده که 6 قدرت بزرگ 18 روز با مسئولان ما صحبت می‌کنند و حل مسائل منطقه را منوط به حضور ایران می‌دانند، اظهار داشت: این قدرت، عزت و امنیت مرهون تعالیم عالمان دین با استفاده از قرآن و معارف اهل بیت (ع) است.

وی افزود: کسانی که به مفاهیم غیرت و دین آلرژی دارند، بدانند در برابر دشمنی که از تفکر و غیرت دینی یک ملت می‌ترسد، کلید گم شده حل مشکلات در اندیشه و غیرت دینی است.

جلیلی ادامه داد: اگر می‌خواهیم حماسه‌های بزرگ خلق کنیم، لازمه آن اندیشه و غیرت دینی است که باید آن را پاس بداریم چرا که می‌توانیم پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اگر این اندیشه در عرصه اقتصاد، صنعت، کشاورزی و سایر زمینه‌ها ظهور پیدا کند، حماسه‌های بزرگ دیگری رقم می‌زند، عنوان کرد: همه باید در حفظ انقلاب که با پرچم‌داری امام راحل ایجاد شده و به ملت ایران عزت و حیات و امنیت بخشیده است، بکوشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز تعالیم دینی تحت عنوان ولایت فقیه به یک مدل تبدیل شده و این غیرت دینی است که شهدای ما در بزرگ‌ترین حماسه‌هایی که خلق کردند آن را بروز دادند.

جلیلی تصریح کرد: این غیرت دینی بود که در هشت سال دفاع مقدس خرمشهر را آزاد کرد و امروز با همه تحریم‌های دشمنان، ماهواره به فضا پرتاب و پیشرفت‌های هسته‌ای حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ما میراث‌دار بزرگان و شهدا در عرصه دین و جهاد هستیم، خاطرنشان کرد: این سنت الهی است که هرکس خدا و پیامبر را اجابت کند، حیات دوباره می‌یابد و این حیات جدید را ملت ایران در سایه اندیشه دینی به عینه تجربه و باور کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام، نظام و ملت ایران همه توانشان را به کار گرفته‌اند و دو طرف کشورمان، یعنی افغانستان و عراق را اشغال کرده‌اند و هر آنچه در توان دارند در حمایت از گروه‌های تروریستی به کار می‌گیرند، تصریح کرد: البته خود آن‌ها اعتراف می‌کنند که امنیت ایران در منطقه مثال‌زدنی است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در 37 سال گذشته تنها مقاومت نکرده، بلکه پیشرفت‌های خیره‌کننده داشته و این نتیجه اندیشه، عمل دینی و ایمان و عمل صالح است که جمع شد و ملت ایران حیات پیدا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایستادگی در برابر دشمنان و فروتنی در برابر دوستان خدا را مهم‌ترین شاخص‌های یک ملت مؤمن عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره برای شهدایی که با تقدیم جان خود به ملت حیات بخشیدند، یک ارزش است.

وی با بیان اینکه در بین بیش از 200 کشور، جمهوری اسلامی ایران امروز جایگاه بالایی دارد و هر روز در حال پیشرفت است، گفت: این پیشرفت دشمنان را نگران کرده، چرا که آن‌ها می‌فهمند منبع تولید قدرت و امنیت و عزت ملت ایران، اندیشه و غیرت دینی است.

جلیلی، ایستادگی حزب الله لبنان در برابر صهیونیست‌ها و پیروزی در جنگ‌های 22 و 33 روزه را حاصل اندیشه دینی دانست و افزود: این غیرت دینی همان تفکر بسیجی است که امام راحل فرمودند اگر نوای دل‌نشین تفکر بسیجی بر فضای کشوری حاکم شود، چشم طمع جهان خواران از آن کشور قطع می‌شود.

ارسال نظرات