رییس اداره کتابخانه های عمومی مهریز مطرح کرد

فعالیت 10 کتابخانه عمومی در مهریز/ 109 هزار و 652 جلد کتاب، موجودی کتابخانه های شهرستان

رییس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گفت: در 10 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان 109 هزار و 652 جلد انواع کتاب موجود است.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۷۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریزبا حضور معاون فرماندار، روسای ادارات اوقاف و میراث فرهنگی و اعضای انجمن با محوریت پیگیری و حل مشکل ساماندهی ورودی کتابخانه عمومی بقیه الله برگزار شد.

محمد زارع, معاون فرماندار با تبریک ولادت امام اول شیعیان و روز پدر و خیر مقدم به اعضاء اظهار داشت: موضوع کتابخانه عمومی بقیه الله در این سال های اخیر به عنوان چالشی ترین موضوع انجمن کتابخانه ها بوده است که در سال های قبل راه ورودی کتابخانه به بخش خصوصی واگذار شد که خوشبختانه در بهمن ماه سال قبل با پیگیری های فرمانداری و ادارات کتابخانه ها، اوقاف و ارشاد و تلاش های بی وقفه و همراهی دلسوزانه دادستان شهر ، دیوار تخریب و راه ورودی باز شد. ولی این پایان کار نیست و بایستی با تلاش نهادهای ذیربط، مشکلات ورودی کتابخانه برطرف شود.

معاون فرماندار از ادارات اوقاف، میراث فرهنگی و شورای شهر و شهرداریخواست با مجموعه کتابخانه ها همکاری داشته تا هرچه سریع تر راه ورودی سنگفرش شده و مصالح اضافی بیرون برده شود تا مراجعین بتوانند راحت ر از این مسیر رفت و آمد کنند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این جلسه ضمن تبریک میلاد مولی الموحدین امام علی (ع) به ارائه گزارش عملکرد یکساله کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال قبل پرداخت و سپس با قرائت دستور جلسه و معرفی کتابخانه بقیه الله به مشکلات ورودی کتابخانه اشاره کرد و گفت: به علت خاکی بودن مسیر ورودی و وجود نخاله های ساختمانی ،رفت و آمد مراجعین به کتابخانه را از سمت خیابان اصلی سخت کرده و خواستار توجه و پیگیری بیشتر مسئولین شد.

قریشی در ادامه به تشریح برنامه های فرهنگی کتابخانه ها در هفته معلم و روز کارگر پرداخت و در خصوص برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در زمینه افزایش سطح مطالعه و خواندن، به طرح هایی همچون نشست های کتابخوان ، کتابخوان ماه؛ ترویج و تبلیغ 4 عنوان کتتاب در ماه و کتابخوان مجازی؛ معرفی کتاب در شبکه های اجتماعی اشاره نمود.

حسین شجریان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در خصوص راه ورودی و عمارت قدیمی بیان داشت: پیگیری های زیادی صورت گرفته تا ساختمان قدیمی از مالکین خریداری شود و به کتابخانه ها واگذار شود و در حال حاضر در صدد برگزاری جلسه جهت تعامل با مالکین در خصوص واگذاری ساختمان هستیم.

فلاحتی ، رئیس سازمان میراث فرهنگی شهرستان نیز گفت: جهت فرش کردن جاده، این سازمان بخشی ازمصالح را تقبل می کند و بخشی از بودجه سالجاری میراث را به این امر اختصاص می دهند.

همچنین شورای شهر و شهرداری نیز قول مساعدت و همکاری دادند.

در ادامه نیز اعضای انجمن برنامه ها و پیشنهادات خود را در راستای افزایش سطح کتابخوانی و ترغیب شهروندان به مطالعه و خواندن بیان کردند.

توزیع دفترچه عملکرد کتابخانه ها به اعضای انجمن و بازدید از بخش های کتابخانه بقیه الله و نیز جاده ورودی کتابخانه از برنامه های پایانی این جلسه بود.

تقبل بخشی از هزینه های تعمیر و بازسازی ورودی کتابخانه توسط ادارات اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری شهرستان ، معرفی کتاب در جلسات انجمن، تقدیر از کارگران شرکت سیمرغ به مناسبت روز کارگر با همراهی بسیج کارگری شهرستان،افتتاح بخش کتب شهید مطهری در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان،برگزاری نشست کتابخوان مهدویت در نیمه شعبان و اجرای طرح آذریزدی در مدارس شهرستان، از جمله مصوبات اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار