امام جمعه هرات؛

رابطه گرگ و میش ایران با آمریکا/ دشمنی آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست

امام جمعه هرات گفت: بنا به تعبیر امام راحل و عظیم الشأن از ابتدا رابطه ایران با آمریکا گرگ و میش بود، یعنی از اول به دنبال چپاول و غارت آنچه که در داخل کشور داشتیم، بودند.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۱۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات درخطبه های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به سوره مبارک حشر اظهار داشت: در این آیه آمده است، ای کسانیکه ایمان آورده اید، تقوا الهی پیشه کنید و برای فردای خود چیزی از پیش بفرستید.

امام جمعه هرات در ادامه با تبریک ماه مبارک رجب و ولادت امیر المومنین به جایگاه محبان امام علی(ع) در این دنیا و آخرت پرداخت.

وی افزود: در حدیث قدسی خداوند میفرماید: اگر همه مردم در پیروی، اطاعت و عشق به امیر المومنین جمع می شدند من اصلا جهنم خلق نمی کردم.

جعفری خاطر نشان کرد؛ پیامبر فرمود هر کس علی را دوست بدارد قبل از اینکه از دنیا برود از آب کوثر سیراب می شود؛میخورد از درخت طوبی و می بیند خود را در بهشت.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: از این روایات نتیجه می گیریم که محبت امیر المومنین ارزشمند و سعادت بخش است والبته این نباید زبانی باشد بلکه باید در عمل به آن پایبند باشیم.

جعفری اظهار داشت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم ، اخلاق و صفات شخصی امام علی (ع) را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند،.

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

امام جمعه هرات با اشاره به سالروز شکست نظامی امریکا در طبس گفت: به لطف و عنایت الهی ، توطئه های نظامی ، سیاسی و تحریم ها و تهاجم فرهنگی نتوانست انقلاب اسلامی را به شکست و نابودی بکشاند.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی که ملت شریف ایران عزم خود را جزم کرد تا تحت لوای آموزه‌های شریعت نبوی(ص)و مکتب اهل بیت )علیهم السلام )و تئوری ناب ولایت فقیه، نظام سیاسی اجتماعی خود را بنا نهد و با راهبرد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عملاً دست رد به سینه قدرتهای زورگو و سلطه‌طلب شرق و غرب جهان بزند، به‌جرم این اراده پولادین و پیشرفتهای گوناگون علمی و فنی، سیاسی و فرهنگی، همواره آماج هجمه‌های سخت و نرم از ناحیه کشورها و جریانهای استکباری و عمله و عواملشان در جای جای دنیا ازجمله منطقه و برخی کشورهای مرتجع عرب قرار گرفت.

جعفری گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در این چند دهه از هیچ کاری برای نابودی ایران دریغ نکردند چه با جنگ چه با تحریم و خودشان هم میدانند که نمیتوانند در برابر ملت ایران ایستادگی کنند.

وی افزود:آمریکاییها امروزه با بیان اینکه درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستند و خواستار روابط دوستانه با ایران هستند،ولی در رفتار برعکس آن عمل می کند و با ذکر این مطلب که ایران باید در رفتار خود تغییر ایجاد کرد تا ما با آنها تعامل کنیم میخواهند که ما از مواضع استکبار ستیزی خود دست بردایم.

جعفری گفت: بر طبق این گفته ،یعنی کوتاه آمدن از سر ارزش ها برای تعامل با آمریکا که ما به هیچ وجه زیر بار این ذلت نخواهیم رفت.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد؛ اگر آمریکا یک درصد احتمال میداد که با جنگ و حمله نظامی به ایران به هدف هایش میرسد یک لحظه تردید نمیکرد و پای میز مذاکره حاضر نمی شد.

وی افزود: البته این مذاکرات و برجام تا کنون برای ایران فایده نداشته است و هر روز تحریم های جدید اعمال می شود و مسئولین نیز به آن اعتراف کردند.

جعفری گفت: سنگ اندازی و تدوام دشمنی های آمریکا تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران باشد ادامه دارد و نباید به دوستی و لبخند آمیکا دل خوش کنیم

خطیب نماز جمعه هرات افزود: بنا به تعبیر امام راحل و عظیم الشأن از ابتدا رابطه ایران با آمریکا گرگ و میش بود، یعنی از اول به دنبال چپاول و غارت آنچه که در داخل کشور داشتیم، بودند..

وی به دیدار اوباما با سران کشورهای عرب اشاره و اظهار داشت: این دیدارها برای تقابل آمریکا و کشورهای عربی علیه ایران است.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با تاکید بر اینکه امام راحل فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، با این وجود استکبار جهانی همواره دست از دشمنی با سپاه پاسداران بر نمی‌دارد، گفت: پاسداران، امروز خط شکنان مبارزه با دشمنان زخم خورده ایران هستند و از تمامیت ارضی کشور در برابر بیگانگان حفاظت کرده اند.

حجت الاسلام جعفری در پایان به روز دهم اردیبهشت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد؛ امیدواریم مردم عزیز خاتم در این دوره نیز همانند هفتم اسفند ماه حضور چشمگیری پای صندوق های رای داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار