مدیر اورژانس تهران بزرگ گفت: اقدامات سختگیرانه‌ای به منظور تامین امنیت غذا و آب زوار مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دستور کار داریم تا مانند سال‌های گذشته هیچ‌گونه موردی از بیماری و مسمومیت وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۰۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید اسدالله موسوی، گفت: مرکز فوریت‌های اورژانس تهران به‌ عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در اجرای مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، مسئول هماهنگی کل حوزه‌های بهداشتی و درمانی این مراسم در سطح کشور است و این برنامه مشابه سنوات قبل برگزار می‌شود.


مدیر اورژانس تهران بزرگ با بیان اینکه اولین جلسه در حوزه بهداشت و درمان و جلسه ستاد مرکزی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شده و گزارش عملکرد نیز ارائه شده است، گفت: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به سازمان‌های همکار که در قالب‌های مختلف بهداشت و درمان حوزه نظامی، بهداشت و درمان مربوط به دانشگاه‌های تهران و سراسر کشور، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمت‌گذار که در زمینه سلامت خدمت می‌کنند، ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بهداشت و تغذیه زوار با غذاهای کنسروی انجام می‌شود، تصریح کرد: از همکاران خواسته‌ایم قراردادهای لازم را با کارخانه کنسروسازی ببندند تا مرکز اورژانس هرچه سریع‌تر بازدیدهای بهداشتی خود را آغاز کند و آزمایش‌های لازم از افراد شاغل در کارخانه و نمونه برداری از غذا را انجام دهد.

موسوی، افزود: همچنین غذای کنسروی باید حداقل به مدت ۱۰ روز قرنتینه شود تا آلودگی‌های احتمالی پیدا شده و غذای سالم به دست مردم برسد؛ در روزهای پایانی قبل از ترخیص محصولات، هرگونه تردد پرسنل به محل قرنتینه موادغذایی ممنوع است؛ در موضوع آب و یخ نیز همین جدیت را داریم؛ کارخانه تهیه یخ معرفی شده و بازدیدهای اورژانس از آن آغاز شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه این اقدامات سختگیرانه به این منظور است که امنیت غذا و آب زوار محترم تامین شود تا مانند سال‌های گذشته هیچگونه موردی از بیماری و مسمومیت وجود نداشته باشد.
ارسال نظرات