فرمانده سپاه ناحیه نیر:

حفاظت و حراست از انقلاب و دستاورد های آن مهم ترین وظیفه سپاه

سرهنگ حسن دهقانی با بیان اینکه سپاه نیرویی مردمی، انقلابی و مکتبی است گفت: فلسفه وجودی سپاه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۰۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

سرهنگ حسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نیراظهار داشت: دوم ارديبهشت هر سال يادآور تدبيرحکيمانه امام خميني (ره) در تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است که ايستادگي در برابر ابرقدرت هاي شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسيني را بيش از پيش نصيب ملت غيور ايران کند.

وی افزود: فلسفه وجودی سپاه از همان بدو شروع کار یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده است، انقلابی که با زحمات و مجاهدت‌های فراوان مردم مسلمان ایران برپا شده است.

دهقانی با بیان اینکه در قانون اساسی نیز نقش سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: مخالفان انقلاب اسلامی طی سالهای اخیر در صدد ایجاد این تردید هستند که حال که نظام اسلامی مستقر شده دیگر نیازی به انقلاب اسلامی نیست .

وی با تاکید بر رابطه قوی سپاه با مردم ادامه داد افزود: هدف سپاه حمایت و همراهی با مردم است؛ اگر بخواهیم چند مؤلفه اساسی برای سپاه پاسداران نام ببریم مردمی بودن، انقلابی بودن و مکتبی بودن از اساسی ترین این مؤلفه‌ها است.

فرمانده سپاه ناحیه نیر اظهار داشت: نگاه سپاه در همه عرصه‌ها به سوی مردم است و همه هدف ما در عرصه‌های مختلف چه در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه سازندگی تامین امنیت و آرامش برای مردم بوده است.

دهقانی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از پیشگامان تحقق اهداف و آرمان های ملت ایران و نظام اسلامی می تواند نقشی تاثیرگذار در تحقق راهبرد و نقشه راه اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب ایفا نماید. بررسی کارنامه سپاه نشان می دهد که این نهاد مردمی و ملی در کنار تلاش برای ارتقا توان دفاعی کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان، در عرصه های فرهنگی و اقتصادی کشور نقشی مهم را ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر طراحی ها و دشمنی های دشمنان این مرز و بوم می تواند به عنوان رکن مهمی از فرهنگ اجتماعی در عرصه های مختلف جامعه به عنوان راهکاری موفق در تحقق آرمان ها و اهداف ملت و نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد. فرهنگی که سپاه توانسته تجربیات موفقی را در این عرصه ها به جامعه ارائه نماید که نهادینه شدن آن می تواند ضمن حفظ و ارتقا سلامت فرهنگی کشور در تحقق اهداف اقتصادی کشور نیز نقشی مهم ایفا نماید.

ارسال نظرات