خبرهای داغ:
اهواز - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز از آتش گرفتن یک واحد مسکونی به علت ته سیگار همسایه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۰۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

امیر نجفی در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار كرد: در ساعت ۲۱:۳۶ دقیقه روز جمعه سوم اردیبهشت ۹۵، طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، خبر از واژگونی خودرو ریو و آسیب دیدگی شدید راننده داده شد. آتش نشانان در قالب یک تیم عملیاتی متشکل از دو خودرو اطفاء حریق و یك خودرو امداد و نجات به ورودی پل كیانپارس اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه یك خودرو ریو به دلیل سرعت غیر مجاز و حرکات نمایشی در خیابان واژگون و راننده آن از ناحیه کتف و صورت دچار جراحت شدید شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز عنوان كرد: آتش نشانان پس از سه دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و ضمن قطع برق خودرو و همینطور اطمینان از عدم نشت بنزین، همزمان با استفاده از تجهیزات تخصصی امداد و نجات اقدام به خروج راننده خودرو کردند.

نجفی گفت: سایر سرنشینان این خودرو دچار آسیب نشده ولی راننده پس از خروج توسط آتش نشانان به منظور مداوا، سریعا به خودرو آمبولانس اورژانس ۱۱۵ منتقل شد.

صاحب خانه دچار سوختگی شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز ادامه داد: در گزارش دیگری از شهروندان در ساعت ۲۳:۱۶ دقیقه همان روز مبنی بر حریق در تراس منزل مسکونی واقع در پادادشهر، آتش نشانان در قالب سه خودرو اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان ۲۶ دقیقه توانستند حریق را اطفاءکنند.

نجفی بیان كرد: این حادثه که در اثر سهل انگاری همسایه طبقه بالایی ساکن در یک ساختمان رخ داد با انداختن ته سیگار و افتادن آن به تراس خانه طبقه زیرین و حریق وسایل موجود در بالکن شروع شد. صاحب خانه به رغم توصیه های ایمنی در هنگام بروز چنین حوادثی به جای تماس با آتش نشانی اهواز، شخصا اقدام به خاموش کردن آتش كرده که ضمن گسترش حریق، موجب سوختگی و صدمه به وی شد.

وی گفت: تیم اطفاء حریق آتش نشانی توانست حریق را خاموش کرده و از سرایت حریق به بخش های دیگر منزل و همینطور منازل همجوار جلوگیری كند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز تاكید كرد: مجددا از شهروندان گرامی تقاضا می شود در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و دور شدن از محل حادثه، مراتب را سریعا به تلفن ۱۲۵ اطلاع دهند.

خانم باردار در آسانسور

نجفی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۴ مورد محبوس شدن افراد در آسانسور به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گزارش شد.

وی اظهار كرد: آتش نشانان با معدل زمانی سه دقیقه در محل حوادث حاضر شدند و جمعا ۱۷ مورد خروج خودروی های امداد و نجات به قصد نجات دادن افراد محبوس شده در آسانسور از ایستگاه های به سمت محل حوادث به ثبت رسید که در جریان عملیات در نقاط مختلف شهر ۲۶ نفر نجات پیدا کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز عنوان كرد: در این حوادث یک مورد مربوط به محبوس شدن یك خانم ۲۸ ساله باردار می شد که آتش نشانان با تجهیزات تخصصی و رعایت تمامی اصول ایمنی در آزادسازی این خانم باردار توانستند طی یک عملیات ۱۵ دقیقه ای امداد و نجات با جابجایی کابین آسانسور به سمت طبقه مورد نظر و باز کردن درب آسانسور موفق به خروج و نجات خانم باردار شوند، خوشبختانه طی این عملیات به خانم و فرزندش آسیبی وارد نشد.

نجفی ادامه داد: تیم امداد و نجات آتش نشانی اهواز پس از آزاد سازی خانم باردار، او را به منظور اطمینان از سلامتش، تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ دادند.

وی بهترین کار در زمان بروز حوادث را تماس با تلفن ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها