معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

برگزاری آزمون حق العمل کاری در زنجان

آزمون حق العمل کاری برای جذب نیروهای کاربلد در زمینه فعالیت های گمرکی پس از چهار سال وقفه در استان زنجان خرداد امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۱۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: آزمون حق العمل کاری برای جذب نیروهای کاربلد در زمینه فعالیت های گمرکی پس از چهار سال وقفه در استان زنجان خرداد امسال برگزار می شود.

امیرعلی مسیبی افزود:افراد علاقه مند به شرکت در این آزمون، می توانند تا پایان فروردین اقدام به ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 40 نفر، فنون فعالیت در گمرک را آموختند و امید می رود این 40 نفر نیز اقدام به ثبت نام در آزمون حق العمل کاری کنند.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآورشد: افراد می توانند با قبولی در این آزمون و سپری کردن دوره های مقدماتی لازم، در گمرک و مبادی گمرکی فعالیت کنند.

مسیبی با بیان اینکه قبولی در این آزمون به نوعی زمینه سازی برای اشتغال 15 تا 20 نفر به شمار می آید، اظهار کرد: همه علاقه مندان به فعالیت در گمرک باید مطلع باشند که احتمال برگزاری مجدد این آزمون تا دو سال آینده وجود ندارد.

حق العمل کار در گمرک به شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) اطلاق می شود که تشریفات گمرکی کالای متعلق به شخص دیگری را به وکالت از طرف آن شخص در گمرک انجام دهد.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از صحبت های خود به صادرات این استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: صادرات این استان طی سال گذشته به 263 میلیون دلار از مبدا زنجان و از گمرک این استان به 230 میلیون دلار می رسید.

وی بابیان اینکه حجم تجارت خارجی این استان طی سال گذشته به 485 میلیون دلار می رسید، خاطر نشان کرد: صادرات سال گذشته 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال 93 کاهش یافته است.

مسیبی سهم صادرات زنجان از صادرات غیرنفتی کشور را 0.74 درصد برشمرد و ادامه داد: 88 درصد هدفگذاری 300 میلیون دلاری سال 94، محقق شد.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 81 درصد صادرات این استان مربوط به بخش صنعت، 4.76 درصد بخش معدن، 9.18 درصد کشاورزی و 0.12 بخش گردشگری است.

ارسال نظرات