همایش سلامت کارکنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۲۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، این همایش باشکوه با حضور رئیس

بیمارستان صاحب الزمان(عج)، رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، دکتر یعقوب آشوری متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی و ریاست مرکز پرتو درمانی و شیمی امید بندرعباس، در سالن آمفی تئاتر حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

دکتر یعقوب آشوری، به عنوان سخنران همایش در رابطه با سرطان، گفت: طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت از 40 درصد سرطان ها می توان پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل پیشگیری نیستند، اگر در سایه خودمراقبتی، نگاه امیدورانه به اثر بخشی روش های تشخیصی و درمانی و مراجعه به موقع، زود هنگام تشخیص داده شوند، درمان پذیرترند.

وی تصریح کرد: شاید اگر بدانید که دست کم نیمی از سرطان ها با درمان مناسب علاج خواهند شد زودتر به علایم مشکوک خود توجه کنید.

آشوری، پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت بدنی منظم، در حالت ایده آل نگه وزن خود، تغذیه سالم و محافظت خود در برابر عفونت ها را از اصول پیشگیری از سرطان دانست.

ریاست مرکز پرتو درمانی و شیمی امید بندرعباس، همچنین از دیگر اصول پیشگیری از سرطان را محافظت از پوست خود، رعایت اصول ایمنی در منزل و محیط کار، داشتن زندگی روانی معنوی سالم، زندگی اجتماعی سالم و مراجعه به پزشک در صورت دارا بودن علایم هشداردهنده سرطان، یادآور شد.

ارسال نظرات