یادواره شهدای حرم بزرگداشت سردار شهید جبار درسیاوی و شمس اله... شمسه توسط بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،مجید دریکوند رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم آباد در یادواره شهدای مدافع حرم گفت: مفتخر هستیم که در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب این نهاد انقلابی از رویش های انقلاب است میزبان اولین یادواره شهدای مدافع هستیم.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) به تشیع پیکر بیش از 400 نفر از شهدای مدافع حرم که در ماموریت های مستشاری توسط تروریست های تکفیری به شهادت رسیده اند در نقاط مختلف کشورمان اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب لیاقت شهادت در راه دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) نصیب هر کسی نمی شود؛ از طرفی معظم له فرمودند اگر این عزیزان به عنوان مدافع حرم در مقابل تروریست های تکفیری نمی ایستادند امروز باید در کرمانشاه و همدان با تروریست ها بجنگیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم آباد با بیان اینکه حضور مدافعین حرم در مقابل تروریست های تکفیری برای تامین امنیت مرزهای کشورمان اهمیت اساسی دارد گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند که شان شهدای مدافع حرم در این است که این شهدا در غربت و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیده اند.

دریکوند اظهار کرد: با وجود اختلاف سلایق و کشمکش های سیاسی در کشور اما انسان خود را در مقابل این حجم عظیم از فداکاری و ایثارگری شهدای مدافع حرم حقیر می داند. شیرین تر از فرزند، خانواده و جان در دنیا وجود ندارد اما شهدای مدافع حرم از اینها گذشتند.

وی با بیان اینکه امروز مسیر شهادت و مقاومت در راه دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) باز است اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به کار بگیریم و البته اردوهای راهیان نور یکی از اقدامات موثری است که در این راستا برگزار می شوند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم آباد با اشاره به اینکه دانشجویانی از این مرکز به عنوان مدافع حرم در حال انجام وظیفه هستند، گفت: از بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به خاطر برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم قدردانی می کنیم و البته معتقدیم که تعامل بین بسیج و جهاد دانشگاهی به عنوان دو نهاد انقلابی می تواند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ و شهادت داشته باشد.


ارسال نظرات