اگر تاریخ نگاران و یادداشت نویسان بخواهند می توانند در سال های آتی باز از شهیدی بنویسند که تداوم راه شهید محمد منتظرقائم اهل نکای مازندران که در تپه جاسوسان سردشت به شهادت رسید را با رازی دیگر از همسر شهیدی دیگر تداوم بخشند...
کد خبر: ۸۶۶۳۹۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزد هنر، در رابطه با شهید محمد منتظر قائم شاید بسیار گفته اند و جای بسی قدردانیست از آنها که سال 95 را به نام سال شهید محمد منتظر قائم در تاریخ این مرز و بوم می نگارند تا بزرگیش را یکبار دیگر همگان بشناسانند و آنها که شناسه اش را می دانند برایشان یادآور کار سترگش باشد.
این قلم نمی خواهد تکرار مکرر گوید و نگارش دیگران را در رابطه با شهید محمد منتظر قائم برایتان بازگوید که اگر هم چنین بنگارد خبط و خطایی ننموده است. که در این نوشتار از مقوله تداوم می گوید. تداومی که مستند به یک راز است، لطفا به این جملات بنگرید... .
خیلی چیزها از ایمان«محمد» یاد گرفتم، خونسردی و آرامش عجیبی داشت؛ یک بار از او پرسیدم درجه نظامی تو در سپاه چیست؟ گفت: هر درجه‌ای داشته‌باشم مهم نیست آخرش همان بسیجی ام و به این درجه افتخار میکنم. این جملاتی است که پدر یک شهید درخصوص فرزندش می گوید:
محمد منتظرقائم (غلام نژاد) در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۶۳ در شهرستان نکا در استان مازندران به دنیا آمد. در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ در درگیری با گروهک تروریستی و جدایی طلب پژاک در منطقه جاسوسان سردشت به شهادت رسید.
ممکن است بگِویید قلم نمی داند چه می نویسد شهید محمد منتظر قائم یزدیست نخستین فرمانده سپاه یزد است که در5 اردیبهشت 59 در صحرای طبس به فرمان نوکران آمریکا به شهادت رسید. بله کاملا درست می فرمایید شهید محمد منتظر قائم که سال 95 به نام اوست شناسه اش از شهادت مظلومانه اش در صحرای طبس می گوید چهار سال بعد از شهادت شهید محمد منتظر قائم آن شهید دلاور شهر نکای استان مازندران متولد می شود و بعد در سال 90 به جمع آسمانی ها می پیوندد.
درست است که نامش شهید محمد منتظر قائم است اما این سخن را به وقت دیگری باید بنویسی که مناسبت داشته باشد. اینجا قلم پاسخش چنین است بخوبی و تا آنجا که می توانستم در باره شهید محمد منتظر قائم یزدی تحقیق کردم و حتی فیلمنامه مستندی هم در رابطه با آن شهید بزرگ به نگارش در آوردم اما این یادداشت می خواهد از یک رازی بگوید که تداوم راه آن شهید است.
لطفا به این جمله ها دقت نمایید:
كمی از شهيد برايمان بگوييد؟ چه شد که فامیلی اش را به منتظر قائم تغییرداد؟
اسم اصلی ايشان در شناسنامه محمد غلام نژاد بود. يكسال قبل از اينكه به شهادت برسد فاميلي اش را تغيير داد، جز من كسي از اين موضوع اطلاع نداشت.در واقع يك رازی بود بين من و شهيد،از آنجائيكه علاقه و ارادت زیادی به شهيد سيد محمد منتظر قائم فرمانده سپاه يزد و شهيد واقعه طبس داشت. تصميم گرفت اين كار را انجام دهد.
مي گفت: خيلی به اين فاميلی علاقه مندم. دوست دارم فاميلي ام را محمد منتظر قائم بذارم. احترام زيادي براي خانواده، مخصوصاً پدرش قائل بود.
به ايشان گفتم: چطور مي خواهيد اين موضوع را به خانواده وپدرتان اطلاع دهيد؟گفت: بالاخره يك روزی خودشان متوجه خواهند شد.
شعبانی همسر شهید محمد منتظر قائم متولد 1363 اهل نکای مازندران از یک رازی سخن گفت که در عین مستند بودنش یک دنیا حرف و سخن دارد که می توان ساعت ها در باره اش نوشت که ماحصل آن می شود تداوم که یکی از آثار و برکات راه شهدای ماست. راه شهید تداوم دارد و این هم در حد یک شعار و حرف نیست.
36 سال از آن واقعه که منجر به شهادت محمد منتظر قائم در صحرای طبس گردید می گذرد اما مبارزه ما با استکبار همچنان ادامه دارد و اگر تاریخ نگاران و یادداشت نویسان بخواهند می توانند در سال های آتی باز از شهیدی بنویسند که تداوم راه شهید محمد منتظرقائم اهل نکای مازندران که در تپه جاسوسان سردشت به شهادت رسید را با رازی دیگر از همسر شهیدی دیگر تداوم بخشند و این مهم را باید این قلم که افتخار همزیستی با بزرگانش را دارد آنچنان بنگارد که دون صفتان این مرز و بوم را حتی لحظه ای به فکر دوستی و قرابت و برگشت سلطه و رام شدن جوانان این سرزمین نباشند که دلیر مردان و عاشقان ولایت نخواهند گذاشت مخیله شیطانی شان با شارژ کلمه هایی همانند نفوذ و تسخیر در عمل حرفی برای ایران اسلامی داشته باشد.
محمد رضا امیر خانی
ارسال نظرات