خبرهای داغ:
رئیس ستاد اعتکاف مهدیشهر با اشاره به۴۰مبلغ به مساجد برگزار کننده اعتکاف سال جاری گفت: این افراد هدایت و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و معنوی را بر عهده داشتند.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، حجت الاسلام مصطفی تقوی، ضمن اشاره به اینکه مراسم معنوی و عبادی اعتکاف در مساجد مهدیشهر با استقبال خوب مردم برگزار شد، ابراز داشت: اعتکاف در حقیقت از ارزش‌های نظام اسلامی بوده و جزو حرکت‌های معنوی و عرفانی سازنده در کشور محسوب می‌شود.

وی از حضور ۷۸۰ معتکف در سطح شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹۳ نفر زن و ۲۸۷ نفر مرد بودند که ۶۰ درصد ایشان را جوانان تشکیل می دادند.

با اشاره به استقبال پرشور جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، افزود: با توجه به استقبال گسترده جوانان از این موسم دینی، ضرورت دارد در کنار معتکفان با ایمان، روحانیان و مبلغان و کارشناسان مسائل دینی حضور داشته باشند تا راهنما و پاسخگوی سوالات و اشکالات دینی معتکفان باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه سال جاری آیین معنوی اعتکاف در هشت مسجد شهری و روستایی شهرستان مهدیشهر برگزار می‌شود که از این تعداد شش مسجد شهری و دو مسجد روستایی است، گفت: در حوزه فرهنگی با همکاری نهاد تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران وبراداران اعزام روحانی و مبلغ به اقصی نقاط شهرستان از جمله برنامه های ستاد اعتکاف بود.

تقوی درباره سایر برنامه های اعتکاف ۹۵ در مهدیشهر نیز توضیح داد: برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحین، مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره «یس» بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم و اعمال ام داوود در ایام اعتکاف با حضور مبلغان اعزامی از سوی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی اضافه کرد: برای هدایت و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و معنوی اعتکاف ۴۰ روحانی مبلغ و بانوی مبلغه به مساجد میزبان اعتکاف بخش برادران و خواهران اعزام شدند که از این تعداد ۳۰ نفر روحانی مرد و ۱۰ نفر نیز زن بودند.

تقوی در پایان گفت: این مبلغان در ایام اعتکاف درباره موضوعاتی نظیر احکام اعتکاف، ضرورت های عبادت، حضور در پیشگاه خداوند، جوانان و مسائل آنها، گفتمان موضوعات مذهبی و فرهنگی، احکام ویژه قرآن، فرهنگ، نحوه صحیح عبادات و ...اطلاع رسانی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها