نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید براینكه، ایران اسلامی در طول 37 سال عمر انقلاب همواره درگیر جنگ تمام عیار با استكبار بوده است، گفت: امسال سالی مهم و تاثیرگذار در خط و مشی سیاسی آینده نظام است.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۱۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا باهنر شنبه شب در حسینیه علوی بروجرد افزود: این جنگ از سال 1342 با آغاز نهضت امام خمینی(ره) كه برای آزادی و استقلال ملت ایران همت گماشت در مقابل آمریكا و صهیونیست ها آغاز شد.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این جنگ تمام عیار در برهه های مختلف زمانی رنگ جدیدی به خود گرفت یكبار نظامی، یك بار اقتصادی و بار دیگر جنگ نرم و فرهنگی نام گرفت.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان معقتد بودند كه هیچ كس نمی تواند معادلات آنها را برهم بزند و دنیا به دو گروه شرق و غرب تقسیم شده بود ولی حضرت امام(ره) این بلوك ها را كنار زد و اسلام ناب محمدی را به مردم عرضه كرد و این آغاز دشمنی آنها با ایران بود.
باهنر مهمترین دغدغه امروز آمریكا را استقلال طلبی و آزادی خواهی مردم جهان دانست و اظهار كرد: ملت ایران با پیشرفت های گسترده به پشتوانه نظام، دشمنان را حیرت زده كرده اند.
وی افزود: این پیشرفت ها در بعد علم و فناوری، تجهیزات نظامی، خودكفایی اقتصادی و بهداشت و درمان بسیار گسترده بوده است بطوریكه موشك های بالستیك ایران امروز تمامی خاك اسراییل را زیر سیطره خود دارند.
وی گفت: اسراییل در گذشته هر زمان می توانست به خاك لبنان و فلسطین حمله كند ولی حزب الله لبنان به بركت امام و رهبری از فرزندان لبنان و فلسطین رشد كردند و مقابل اسراییل ایستادند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فرهنگ بسیجی در همه سرزمین ها رشد پیدا كرده و حزب الله به پشتوانه این فرهنگ كارهای بزرگی انجام داده است.
وی اظهار كرد: امروز درگیری های جدی اقتصادی با نظام استكبار وجود دارد كه می توان گفت جنگ امروز ما با استكبار و آمریكا یك جنگ تمام عیار اقتصادی است.
وی با تاكید بر لزوم رفع عقب افتادگی ها افزود: یك نسل انقلاب جنگ، یك نسل سازندگی و یك نسل توسعه علمی را اداره كرد و نسل امروز باید اشتغال، رونق اقتصادی و تولید را به پیش برد.
باهنر سیاست نرمش قهرمانانه مدنظر رهبری در مذاكرات هسته ای را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جنگی نابرابر تلاش كرد تا در طول دو سال قدرت هسته ای ایران را به جهان تحمیل كند.
وی افزود: دانشمندان هسته ای ایران امروز علم غنی سازی هسته ای را در ذهن دارند و هر زمان كه اراده كنیم می توانیم غنی سازی كنیم ولی اكنون باید حق خود را از بازار دنیا در بخش اقتصاد بگیریم.
وی اظهار كرد: حدود پنج میلیون فارغ التحصیل بیكار در كشور داریم كه با توجه به محدودیت مشاغل اداری و دولتی باید به سمت اشتغال و تولید سوق داده شوند.
وی پیگیری اقتصاد مقاومتی را از وظایف مجلس دهم دانست و افزود: دوهزار و 400 كیلومتر ساحل آبی در جنوب كشور از چابهار تا بندر امام وجود دارد كه می توان از این ظرفیت برای دو میلیون نفر اشتغال ایجاد كرد.
باهنر گفت: برای اینكه هر ایرانی یك شغل آبرومند داشته باشد باید مهارت ها و فناوری ها را توسعه دهیم و جوانان را به سوی تولید و اشتغال سوق دهیم.
وی با بیان اینكه نمایندگان مجلس دهم باید در راستای رونق اقتصادی دولت را یاری كنند، افزود: امید است این مجلس به دور از دعواهای سیاسی رسالت اصلی خود را دنبال كند و نه موافق و نه مخالف دولت باشد.
وی اضافه كرد: مجلس دهم ظرفیت بسیار خوبی است و می تواند یار دولت باشد.
وی گفت: دولت در موضوع برجام تلاش های بسیاری كرد ولی دشمن ما خیلی حیله گر و مكار است.
باهنر روز شنبه به منظور حمایت از یكی از چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بروجرد به این شهرستان سفر كرده بود.
شهرستان بروجرد با داشتن حدود 350 هزار تن جمعیت دارای دو كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
ایرنا
ارسال نظرات